System wfirma dla biur rachunkowych pozwala na wygenerowanie deklaracji VAT-7/VAT-7K dla biura rachunkowego. Aby deklaracja VAT 7/VAT 7K została wygenerowana w systemie użytkownik powinien mieć w ustawieniach zaznaczone oznaczenie “płatnik VAT”. W tym celu należy przejść do zakładki: USTAWIENIA » PODATKI » PODATEK VAT, gdzie zaznaczamy okienko PŁATNIK VAT oraz poniżej wybieramy okresy za jakie będą składane deklaracje VAT (miesięcznie czy kwartalnie).
W celu wygenerowania deklaracji dla biura rachunkowego należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT » DODAJ DEKLARACJĘ » DEKLARACJA VAT 7 lub DEKLARACJA VAT 7K.
Kolejny krokiem jest wybór okresu oraz celu złożenia deklaracji. System automatycznie pobiera dane z rejestrów VAT.
W przypadku gdy po raz pierwszy generujemy deklarację VAT w serwisie, system wymusi uzupełnienie ewentualnej kwoty nadwyżki podatku z poprzedniej deklaracji. Wartość nadwyżki wprowadza się ręcznie do poz. 42 (wersja 20 deklaracji). Przy wystawianiu kolejnych deklaracji pozycje te będą wypełniane automatycznie, z pozostawioną możliwością modyfikacji (zaznaczenie lub odznaczenie automatycznego wyliczenia).
W celu wysyłki do urzędu deklaracji VAT biura rachunkowego należy przejść do zakładki: START » PODATKI » PODATEK VAT, gdzie oznaczamy deklarację, którą chcemy wysłać i z paska menu wybieramy funkcję WYŚLIJ/EKSPORTUJ » WYŚLIJ DO URZĘDU.
W celu podpięcia dokumentów do deklaracji VAT np. potwierdzenia zapłaty, należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT. Następnie należy kliknąć na wybraną deklarację. W oknie podglądu deklaracji należy przejść do zakładki DOKUMENTY » DODAJ.
Wówczas pojawi się okno, gdzie można podpiąć różnego rodzaju dokumenty na podstawie:
szablonu,
pliku,
adresu URL.