Biuro rachunkowe w ramach współpracy z klientem ma obowiązek udostępnienia mu wglądu do KPIR, ewidencji przychodów czy rejestrów VAT. Zwykle biura rachunkowe przekazują je w formie papierowej bądź PDF na maila. W systemie mb24.pl czynnością tą zastępuje udostępnienie wglądu klientowi do wyżej wymienionych ewidencji, z których może on swobodnie je wydrukować. Poniżej przedstawiamy jak wygląda dostęp klienta do KPiR i rejestrów VAT.
Aby klient uzyskał wgląd do prowadzonych ewidencji podatkowych w pierwszej kolejności szef biura rachunkowego utworzyć dla niego użytkownika o uprawnieniach przedsiębiorcy. Cały proces utworzenia takiegoż użytkownika obrazuje artykuł pomocy: Udostępnianie kont klientom biura rachunkowego. W kolejnym kroku konieczne jest zamknięcie okresu księgowego przez opiekuna bądź szefa biura. W tym celu należy przejść do zakładki USTAWIENIA » OKRESY KSIĘGOWE, w oknie które się otworzy oznaczamy miesiąc i za pomocą opcji USTAW STATUS wybieramy jeden ze statusów: OTWARTY, ZAMKNIĘTY lub W TRAKCIE KSIĘGOWANIA.
Status ZAMKNIĘTY daje możliwość podglądu ewidencji przez klienta biura.
Po zamknięciu okresów księgowych klient na swoim koncie będzie mógł m.in. w przypadku:
Wydruki ewidencji podatkowych pobierane są w formacie PDF na dysk komputera. Natomiast pliki JPK są pobierane w formacie XML.
Aby wydrukować rejestry VAT sprzedaży oraz zakupu, należy przejść do zakładki EWIDENCJE » REJESTR VAT SPRZEDAŻY/ REJESTR VAT ZAKUPÓW, wybrać miesiąc i rok oraz kliknąć na opcję DRUKUJ.
Wydruki zostaną zapisane w formacie PDF.