System wFirma dla Biur Rachunkowych jest zintegrowany z wieloma drukarkami fiskalnymi. Po zainstalowaniu odpowiedniego oprogramowania użytkownik może wystawiać paragony fiskalne bezpośrednio z systemu.
Należy posiadać:
3. ważną licencję programu IdoSell Printer.
Istnieje możliwość sprawdzenia działania programu oraz jego kompatybilności z drukarką fiskalną, pobierając darmową 14-dniową wersję demo. Można ją pobrać w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » IDOSELL PRINTER » POBIERZ LICENCJĘ DEMO.
W celu zapewnienia pełnej kompatybilności i poprawności działania drukarek fiskalnych z systemem wFirma należy korzystać z najnowszej wersji systemu Windows, przeglądarki internetowej oraz oprogramowania IdoSell Printer.
Aby drukarka fiskalna została skonfigurowana należy zalogować się na swoje konto i przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » IDOSELL PRINTER, a następnie wybrać opcję ZAKUP LICENCJĘ.
W nowym oknie należy wybrać okres, na jaki zostanie wykupiona licencja programu IdoSell Printer, a następnie wykonać przelew na określoną kwotę. Decydujący jest tu tytuł przelewu, ponieważ od niego zależy, do jakiego konta zostanie przypisana licencja (dlatego należy uważnie sprawdzić jego poprawność).
Po zaksięgowaniu przelewu przez bank (w niektórych przypadkach jak np. weekendy czy święta może to trwać nawet kilka dni) w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » IDOSELL PRINTER pojawi się dodatkowa informacja, zawierająca unikalny identyfikator oraz klucz do programu IdoSell Printer.
Po spełnieniu powyższych kroków włączona drukarka fiskalna powinna zostać podłączona do komputera. Kolejno należy pobrać program IdoSell Printer i skonfigurować go z drukarką fiskalną oraz zakupioną licencją.
W pierwszym kroku należy pobrać pełną wersję programu IdoSell Printer wybierając w zakładce USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » IDOSELL PRINTER opcję POBIERZ PROGRAM, a następnie zainstalować go na komputerze.
Podczas pierwszego uruchomienia pojawi się okno, w którym trzeba wprowadzić dane licencji, czyli identyfikator klienta oraz klucz licencyjny, a następnie wybrać opcję SPRAWDŹ LICENCJĘ. Jeżeli wszystko zostało wpisane poprawnie, to przycisk DALEJ stanie się aktywny i pozwoli przejść do kolejnego kroku.
W następnym kroku istotne są pola IP oraz klucz uwierzytelniający. Należy zacząć od wybrania odpowiedniego adresu IP dla drukarki wybierając przycisk WYKRYJ ADRESY IP. Jeżeli drukarka fiskalna będzie użytkowana tylko na jednym komputerze należy wybrać zalecany adres IP, natomiast, aby użytkować ją na wielu komputerach - adres IP sieci lokalnej. Klucz uwierzytelniający należy skopiować i przejść do opcji DALEJ.
Okno z ustawieniami uruchomienia można pominąć, klikając DALEJ, ponieważ są w nim jedynie dwie opcje służące do ustalenia zachowania aplikacji podczas pracy oraz startu systemu.
Ostatnim etapem jest wybranie właściwej drukarki fiskalnej oraz portu, do którego została podłączona. Jeżeli wszystko zostało poprawnie wykonane, należy wybrać przycisk PRZETESTUJ POŁĄCZENIE oraz WYDRUKUJ PARAGON TESTOWY.
W tym miejscu można zdefiniować stawki podatku, które będą drukowane na paragonach. Można tutaj również dodać stawkę “zw”.
Po wybraniu drukarki, rodzaju połączenia oraz przetestowaniu możliwości wydrukowania paragonu należy wybrać DALEJ.
Po zalogowaniu do konta należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INTEGRACJE » DRUKARKI FISKALNE » DODAJ » DRUKARKI WYMAGAJĄCE IDOSELL / DRUKARKA ELZAB D10.
Wybierając Drukarki wymagające IdoSell Printer w oknie, które się pojawi należy wprowadzić:
nazwę drukarki (dowolna, za pomocą której będziemy ją identyfikować na liście),
wcześniej skopiowany klucz uwierzytelniający, który został wygenerowany podczas ostatniego etapu konfiguracji IdoSell Printer,
adres IP i port.
Po wyborze Drukarka Elzab D10 w wyświetlonym oknie należy wprowadzić:
nazwę drukarki (dowolna, za pomocą której będziemy ją identyfikować na liście),
numer fiskalny (widoczny m.in. na opakowaniu drukarki i na wydrukowanym raporcie stanu modułu drukarki.
Po uzupełnieniu danych należy wybrać opcję ZAPISZ
Wykonanie tej operacji pozwoli na poprawne skonfigurowanie drukarki fiskalnej z systemem wFirma.pl dla Biur Rachunkowych.
Aby wystawić paragon fiskalny należy przejść do zakładki PRZYCHODY » SPRZEDAŻ » WYSTAW » PARAGON FISKALNY.
Na jednym koncie może być dodana więcej niż jedna drukarka fiskalna. Jeżeli nie zostanie wybrana domyślna drukarka, wówczas podczas wydruku dokumentu sprzedaży system wFirma.pl wyświetli okno z wyborem modelu, który ma być użyty do wydruku paragonu fiskalnego lub faktury.
Więcej informacji o wystawianiu paragonów fiskalnych w artykule: Paragon fiskalny - jak wystawić?