W systemie wFirma dla biur rachunkowych możliwy jest eksport zaświadczeń Z-3, Z-3a oraz Z-3b do pliku. Takiemu zabiegowi użytkowników może wprowadzić taki plik do ZUS PUE, a następnie wysłać go elektronicznie. Taka forma przekazania danych do ZUS jest znacznie łatwiejsza niż tradycyjna. Pozwoli również na sporą oszczędność czasu. Poniżej przedstawiamy jak w łatwy sposób wysyłać te pliki elektronicznie.
Utworzony formularz Z-3 oraz Z-3b zapisywany jest w zakładce KADRY » DEKLARACJE. W tym miejscu wystarczy zaznaczyć utworzone dokumenty, a następnie z górnego paska wybrać WYŚLIJ/EKSPORTUJ » EKSPORTUJ FORMULARZE ZUS.
Analogicznie zaświadczenie Z-3b może pobrać przedsiębiorca. Eksport zaświadczeń Z-3b można wykonać w START » ZUS » DRUKI Z-3B I Z-15A/B, gdzie wystarczy zaznaczyć utworzony formularz i wybrać z paska opcji EKSPORTUJ FORMULARZE ZUS.
Po zalogowaniu się na platformę PUE należy przejść do profilu Płatnika. Tam w MENU po prawej stronie należy wybrać DOKUMENTY I WIADOMOŚCI » DOKUMENTY ROBOCZE » IMPORT DOKUMENTÓW » IMPORTUJ.
Wówczas pojawi się okno pozwalające na wybór pliku do importu, na dole strony wybrać należy DODAJ DOKUMENT...
Po wyborze pliku i jego wczytaniu wystarczy kliknąć IMPORTUJ, aby dokument pojawił się na liście.
W tym miejscu należy zaznaczyć dokument i wybrać SZCZEGÓŁY/WYŚLIJ.
W oknie podglądu warto pamiętać o edycji pliku w celu sprawdzenia zawartych w nim danych (EDYTUJ).
Po sprawdzeniu jego poprawności można wysłać dokument do ZUS (przycisk WYŚLIJ).