W systemie wfirma dla biur rachunkowych istnieje możliwość wystawienia kliku faktur zaliczkowych do jednej proformy. Aby było to możliwe należy w pierwszej kolejności wystawić zamówienie pro forma.
Jak wystawić zamówienie pro forma obrazuje artykuł pomocy: Faktura pro forma - jak wystawić?
Aby wystawić fakturę zaliczkową należy przejść do zakładki PRZYCHODY » SPRZEDAŻ » WYSTAW » FAKTURĘ ZALICZKOWĄ, w oknie które się pojawi należy wybrać zamówienie (pro formę) do którego ma być wygenerowana faktura zaliczkowa.
Następnie pojawi się okno, zawierające dane o płatności zaliczki. System automatycznie wpisuje w polu KWOTA ZALICZKI wartość z zamówienia, która pozostała do zapłaty. Kwotę tą można modyfikować do wartości faktycznie wpłaconej zaliczki.
W systemie nie można wystawić faktury zaliczkowej przed otrzymaniem zapłaty, ponieważ faktura zaliczkowa powinna co do zasady dokumentować faktycznie otrzymaną zaliczkę. Dlatego też fakturę zaliczkową należy wystawić najwcześniej w dniu wpływu zaliczki.
Jeżeli faktury zaliczkowe obejmują całą kwotę zapłaty z pro formy, nie ma konieczności wystawiania faktury końcowej, ponieważ ostatnia faktura zaliczkowa spełnia jej charakter. Więcej w tym temacie w artykule: Zaliczka na 100% zamówienia - rozliczenie
W takiej sytuacji w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów należy wprowadzić przychód w dacie realizacji zamówienia, na podstawie wystawionych faktur zaliczkowych bezpośrednim wpisem korzystając z zakładki EWIDENCJE » KPIR lub EWIDENCJA PRZYCHODÓW » DODAJ WPIS.