Klient, który ma włączony moduł MAGAZYN ma możliwość skonfigurowania kilku grup cenowych, co w praktyce oznacza, że posiadając różnych klientów (np. detalicznych lub hurtowych) może on ustalić dla nich indywidualne grupy cenowe.
Jak dodawać i modyfikować grupy cenowe?
Użytkownicy systemu mogą zdefiniować grupy cenowe poprzez zakładkę USTAWIENIA » INNE » MAGAZYN » GRUPY CENOWE, a następnie DODAJ GRUPĘ CENOWĄ.

oknie dodawania grupy cenowej należy uzupełnić pola dotyczące:
- Nazwy,
- Narzutu - służy do wyliczenia ceny sprzedaży z ceny zakupu dla danej grupy cenowej. Cena zakupu * (100 + narzut)% = Cena sprzedaży,
- Waluty - przy zmianie waluty na inną niż PLN system automatycznie pobierze do niej ostatni opublikowany średni kurs przez NBP (można go ręcznie zmodyfikować).

Dodatkowo można oznaczyć funkcję DOMYŚLNA GRUPA CENOWA, która ustawi dodawaną grupę jako główną - automatycznie podpowie się przy wystawianiu faktur sprzedaży (pod warunkiem, że do kontrahenta nie została przypisana inna grupa).
Liczba tworzonych grup cenowych może być dowolna. Jeżeli użytkownik usunie wszystkie grupy cenowe, w systemie pojawi się informacja tylko o jednej cenie - kartotekowej, która będzie traktowana jako cena sprzedaży.
Tak wprowadzona grupa cenowa pojawi się w szczegółach produktu. Aby do nich przejść należy wejść do zakładki
MAGAZYN » PRODUKTY, kliknąć w nazwę produktu i wówczas w podzakładce
PODSTAWOWE INFORMACJE pojawią się dane dotyczące grup cenowych.

Jak zdefiniować grupę cenową do kontrahenta?
Grupy cenowe można dodawać do konkretnego kontrahenta, w wyniku czego przy wystawianiu faktur sprzedaży system automatycznie przypisze ustawioną wcześniej grupę cenową.
Aby przypisać grupę cenową do kontrahenta (lub kilku kontrahentów) należy przejść do zakładki: CRM » KONTRAHENCI, gdzie należy kliknąć w nazwę kontrahenta i w oknie które się pojawi skorzystać z funkcji MODYFIKUJ » MODYFIKUJ.

Następnie w kolejnym wyświetlonym oknie należy przejść do zakładki FAKTURY i w polu GRUPA CENOWA wybrać odpowiednią z listy.

Definiowanie grup cenowych dla produktów
W zakładce MAGAZYN » PRODUKTY » PRODUKT » DODAJ PRODUKT użytkownik może na bieżąco kontrolować ceny sprzedaży względem ustawionej grupy cenowej dla nowo dodawanego produktu.

Marża wykorzystywana jest w obliczeniach ceny sprzedaży zgodnie z wzorem: Cena zakupu / (100 - marża)% = Cena sprzedaży
Narzut wykorzystywany jest w obliczeniach ceny sprzedaży zgodnie z wzorem: Cena zakupu * (100 + narzut)% = Cena sprzedaży
Dodatkowo możliwe jest oznaczenie opcji
UŻYWAJ INDYWIDUALNYCH CEN DLA TEGO PRODUKTU. Umożliwia ona ustalenie indywidualnej ceny sprzedaży dla każdej grupy cenowej niezależnie od ceny zakupu danego towaru.
Grupy cenowe a wystawianie faktur
Wystawiając fakturę schematem: PRZYCHODY » SPRZEDAŻ » WYSTAW » FAKTURĘ, użytkownik może przypisać grupę cenową w pozycji GRUPA CENOWA.

Zdefiniowana grupa cenowa przy wystawianiu faktury dotyczy wszystkich pozycji wprowadzonych w fakturze.
W przypadku, gdy do danego kontrahenta została przypisana grupa cenowa w trakcie wystawiania faktury dla tegoż kontrahenta przypisze się ona automatycznie. Natomiast jeśli wcześniej nie przypisano żadnej grupy do kontrahenta, w oknie wystawienia faktury pojawi się grupa domyślna.
Na skróty
Magazyn online dla Twojego klienta
- Optymalizacja stanów magazynowych
- Obsługa rezerwacji
- Kompletacja produktów
Załóż bezpłatne konto
Zacznij bezpłatny 30 dniowy okres próbny bez żadnych zobowiązań!