W celu usprawnienia pracy w biurze rachunkowym, system wfirma dla biur rachunkowego posiada funkcje integratora JPK_V7. W przypadku gdy klient nie wystawia dokumentów sprzedaży bezpośrednio w systemie, w celu wygenerowania JPK_V7 w formacie który można przesłać do MF, pracownicy biura mogą skorzystać z opcji jaką jest scalanie JPK_V7.
Plik JPK_V7, który przesyłany jest do MF, musi mieć postać wyłącznie jednego kompleksowego pliku zawierającego dane z rejestru sprzedaży i zakupów VAT. Dotychczas konieczne było księgowanie każdej pojedynczej faktury sprzedaży w sytuacji gdy klient nie wystawiał faktur w systemie. Obecnie wystarczy, że klient dostarczy do biura plik JPK_V7 zawierający faktury sprzedaży wygenerowany z własnego systemu do wystawiania faktur, ponieważ integrator JPK_V7 pozwala na scalenie częściowych JPK_V7.
W sytuacji gdy klient posiada własne konto w systemie wFirma.pl w pakiecie Zarządzanie sprzedażą (pakiet ten nie umożliwia podpięcia konta do biura rachunkowego) może wygenerować plik JPK_V7 sprzedaży.
W tym celu, klient musi po zalogowaniu na konto, przejść do zakładki PRZYCHODY » REJ. SPRZEDAŻY VAT ustawić żądany okres pod tabelą i z górnego menu wybrać opcję POBIERZ JPK V7.
W celu importu pliku JPK_V7 dotyczącego faktur sprzedaży należy na koncie klienta przejść do zakładki: EWIDENCJE » REJESTR VAT SPRZEDAŻY, wybrać okres pod tabelą a następnie z górnego menu wybrać opcję IMPORTUJ Z JPK VAT.
W oknie które importu rejestru sprzedaży w formacie JPK V7 należy wybrać etykietę a następnie kliknąć w opcję PRZEGLĄDAJ aby załączyć plik.
Po przeprowadzeniu importu JPK V7 możliwe jest wyfiltrowanie dodanych wpisów. W tym celu należy przejść do zakładki: EWIDENCJE » REJESTR VAT SPRZEDAŻY gdzie w prawym dolnym rogu tabeli należy wybrać z listy filtr IMPORT JPK V7.
Jeżeli po zaimportowaniu pliku JPK V7 sprzedaży zostanie wykryty błąd, wystarczy zaznaczyć na liście dodany wpis w rejestrze sprzedaży V7 i z górnego menu wybrać opcję MODYFIKUJ » USUŃ.
Dla celów KPIR konieczne będzie dokonanie zbiorczego wpisu na podstawie rejestru sprzedaży z innego systemu poprzez EWIDENCJE » KPIR » DODAJ WPIS wprowadzając sumę zbiorczą z rejestru w kolumnie sprzedaż towarów lub usług.
Dla celów Ewidencji Przychodów konieczne będzie dokonanie wpisu na podstawie rejestru sprzedaży z innego systemu poprzez EWIDENCJE » EWIDENCJA PRZYCHODÓW » DODAJ WPIS.
Zaimportowane w rejestrze VAT sprzedaży zapisy automatycznie nie są ujmowane w Księdze Handlowej. Aby pojawiły się one również w Księdze Handlowej konieczne jest użycie opcji KSIĘGUJ. Dostępne są następujące możliwości księgowania:
Po kliknięciu na opcję ZAPISZ dokonane zostanie księgowanie faktury zgodnie ze wskazanymi danymi, które uzupełnione zostały w oknie które się pojawiło. Zapis trafi do księgi handlowej. Po zaksięgowaniu wpis staje się wpisem wykonanym w systemie i tym samym jego modyfikacja czy poprawa może być dokonana z poziomu PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY.
W oknie, które się pokaże należy dla wskazanych faktur określić schemat księgowy. Po zaksięgowaniu wpisy te stają się wpisem wykonanym w systemie i tym samym jego modyfikacji czy poprawy można dokonać z poziomu PRZYCHODY » INNE PRZYCHODY.