Koszty uboczne zakupu często występują jako dodatkowa pozycja na fakturze i dotyczą najczęściej transportu, załadunku, wyładunku, ubezpieczenia w drodze czy kosztów przesyłki pudełek.
Rodzaj wydatku KOSZTY UBOCZNE ZAKUPU stosuje się jedynie przy zakupie materiałów i towarów handlowych, nie stosuje się przy innych wydatkach!
W systemie
wFirma dla Biur Rachunkowych, aby zaksięgować zakup towarów czy materiałów zawierający wyodrębnioną pozycję dotyczącą np. transportu należy przejść do zakładki
WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT lub
FAKTURA (BEZ VAT).
Pojawi się okno, w którym uzupełniamy dane zgodnie z otrzymaną fakturą. Następnie wybieramy najpierw jako rodzaj wydatku ZAKUP TOWARÓW HANDLOWYCH ORAZ MATERIAŁÓW PODSTAWOWYCH, a w kolejnej pozycji wybieramy KOSZTY UBOCZNE ZAKUPU.
Po zapisaniu wydatek trafi do rejestru zakupu VAT (u czynnych podatników VAT) oraz do kolumny 11 KPiR - koszty uboczne zakupu i do 10 kolumny KPiR - zakup towarów handlowych i materiałów.
Polecamy
Prowadź biuro rachunkowe online w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych
- Wszystkie notatki o kliencie w jednym miejscu
- Łatwa wysyłka e-deklaracji i JPK
- Integracja z e-ZUS
Załóż bezpłatne konto
Zacznij bezpłatny 30 dniowy okres próbny bez żadnych zobowiązań!
Kliknij i polub jeśli pomogliśmy :)