Czy system poinformuje po zaksięgowaniu faktury, że limit gotówkowy 15.000 zł został przekroczony?
Adrianna, Lubań
Tak, system wFirma dla Biur Rachunkowych w momencie rozliczenia faktury otrzymanej od innego przedsiębiorcy płatnej gotówką powyżej 15 tys. złotych (limit gotówkowy) wyświetla komunikat z ostrzeżeniem, że dany wydatek nie będzie stanowił kosztu firmowego i należy go samodzielnie wyksięgować.
Użytkownik, który zaksięgował do kosztów fakturę zapłaconą gotówką powyżej 15 tys. zł. zobowiązany jest do wyksięgowania wydatku "w tej części, w jakiej płatność (...) została dokonana bez pośrednictwa rachunku płatniczego."
Więcej w tym temacie znajduje się w artykule: Wydatki powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką od 2017 roku nie będą kosztem.
W tym celu należy przejść do zakładki: EWIDENCJE » KPIR » DODAJ WPIS. W oknie, które się pojawi należy uzupełnić dane kontrahenta, u którego dokonano zakupu oraz wprowadzić jako numer dowodu np. Korekta kosztów numer/miesiąc/rok i w odpowiednim polu wprowadzić wyliczoną kwotę poprzedzoną znakiem "minus".