Moduł kasowy w systemie wFirma.pl dla biur rachunkowych pozwala na prowadzenie ewidencji przepływów gotówkowych tj. rozchodu i przychodu gotówki. Dzięki modułowi możliwe jest wystawianie dokumentów kasowych, generowanie raportu kasowego oraz weryfikacja stanu gotówki.
W celu włączenia modułu KASA należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » KASA, gdzie w oknie które się pojawi należy zaznaczyć okno WŁĄCZ MODUŁ KASOWY i kliknąć Zapisz.
Po włączeniu modułu kasy utworzona zostanie kasa GŁÓWNA. Aby dodać stan kasy należy zaznaczyć dodaną kasę i wybrać opcję MODYFIKUJ » MODYFIKUJ. W pojawiającym się oknie można dokonać zmiany jej nazwy oraz można uzupełnić stan początkowy gotówki w kasie.
Domyślna numeracja jest dostępna jedynie dla jednej kasy, dla pozostałych system stworzy nowe serie.
księgowość online,
fakturowanie + dodatek e-commerce,
dla biur rachunkowych,
Rozliczenia gotówkowe nie trafią do kasy jeżeli zostaną dodane przy użytkowaniu innego pakietu lub gdy moduł kasy jest wyłączony w ustawieniach.
Dokumenty kasowe generowane są automatycznie po dokonaniu rozliczeń gotówkowych korzystając z funkcji ZAPŁACONO (w oknie wystawiania/wprowadzania faktury) lub ROZLICZ (przy dodawaniu płatności w innym terminie niż wystawianie/wprowadzanie dokumentu).
Dokumenty można również sporządzać samodzielnie. W tym celu należy przejść do zakładki START » KASA » DODAJ DOKUMENT KASOWY i wybrać odpowiedni dokument z listy:
KP - przyjęcie do kasy,
KW - wydanie z kasy,
wniosek o zaliczkę.
Do każdego dokumentu kasowego można przypisać wybranego kontrahenta, pracownika, właściciela, użytkownika jak również US i ZUS.
Dokument kasowy można również powiązać z innym nierozliczonym wcześniej dokumentem. W polu ZA CO? należy wybrać źródło dokumentu kasowego. Na liście pojawią się tylko dokumenty połączone np. z danym kontrahentem.
W systemie można wydrukować pojedynczy dokument kasowy, ale również raport z danego miesiąca lub dnia.
Aby wydrukować pojedynczy dokument należy w zakładce START » KASA zaznaczyć dokument i skorzystać z funkcji DRUKUJ DOKUMENT KASOWY.
Natomiast aby wydrukować raport kasowy należy kliknąć w opcję DRUKUJ RAPORT KASOWY i w pojawiającym się oknie wybrać okres za jaki ma być wydrukowany raport.
Akcje związane z modyfikowaniem i usuwaniem dokumentów kasowych, dotyczą jedynie ostatnio wystawionego dokumentu.
W przypadku pakietu do pełnej księgowości dostępna jest opcja “Sprawdzanie stanu kasy” w zakładce USTAWIENIA » INNE » KASA. Pozostawienie tej opcji:
Dodatkowo możliwa jest modyfikacja dokumentów kasowych w zakresie zmiany numeracji po odznaczeniu USTAWIENIA » FAKTURY » SERIE NUMERACJI opcji “Sprawdzanie poprawności numeracji faktur i blokada modyfikacji numeru”.
W sytuacji gdy w danym dniu w wyniku modyfikacji kwot oraz numeracji dokumentów kasowych konieczna jest zmiana ułożenia dokumentów kasowych poprzez przeciąganie dokumentów na liście.
W przypadku kont, które mają włączone pełne księgi w trakcie dodawania dokumentów kasowych możliwe jest określenie własnej dekretacji poprzez odznaczenie “automatyczne wyliczenie”. W stosunku do kont, które mają wzorcowy plan kont możliwe jest korzystanie ze wzorcowych schematów księgowych dla dekretacji.
Schemat dekretacji "Środki pieniężne w drodze" pozwala na automatyczne zadekretowanie wpisu na kasie po stronie konta kasy i konta "Środki pieniężne w drodze". W tym celu wystarczy w zakładce START » PŁATNOŚCI » KASA, w trakcie dodawania KP lub KW w polu "Za co?" wybrać INNE i następnie w polu obok wskazać opcję "KP - środki pieniężne w drodze" (lub analogicznie w przypadku KW "KW - środki pieniężne w drodze").
Uzupełniamy schemat kontami po stronie WN i MA. Jako wartość wskazujemy [kwota].