Wprowadzone w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych moduły informacyjne mają na celu umożliwienie użytkownikowi spersonalizowania informacji widocznych w zakładce START » STRONA GŁÓWNA. Dzięki tej funkcji możliwe jest dodawanie, usuwanie oraz przesuwanie wybranego modułu w dowolne miejsce. Dzięki temu, użytkownik może przystosować zakładkę do własnych potrzeb. Moduły dodawane są po kliknięciu w USTAWIENIA, a następnie poprzez przełączenie suwaka przy module. Natomiast ich wyłączenie polega na kliknięciu trzech kropek w prawej, górnej części modułu, a następnie opcji WYŁĄCZ.
Pracownicy biura rachunkowego po przejściu na konto klienta mają możliwość skorzystania z modułu informacyjnego klienta. Dany moduł zawiera wszystkie niezbędne informacje podatkowe wybranego klienta. Dodatkowo znajdują się w nim zakładki takie jak:
3 pierwsze moduły posiadają notatniki, w których można zapisywać różne informacje, które mogą być pomocne przy rozliczaniu danego klienta. Notatnik posiada funkcję autozapisu, który zapisuje treść notatki po 5 sekundach bezczynności lub po kliknięciu w obszar poza polem tekstowym. Co ważne dodane notatki nie będą widoczne dla przedsiębiorcy, ponieważ cały moduł jest widoczny tylko dla pracowników biura.
Zakładka FAKTURY zawiera wszystkie faktury wystawione przez biuro dla danego klienta (za prowadzenie księgowości).
Sekcja DOKUMENTY zawiera wszelkie dokumenty z zakładki CRM. Można dzięki temu w prosty sposób dodawać nowe dokumenty lub weryfikować przesłane dokumenty przez klienta.
Ostatni zakładka, WYDARZENIA, jest skrótem do modułu CRM » WYDARZENIA. Istnieje w niej możliwość tworzenia wydarzeń do użytku biura rachunkowego.
W sekcji, gdzie widoczne są podstawowe informacje o koncie klienta szef biura ma możliwość przypięcia do firmy klienta Opiekuna oraz Kadrowego za pomocą ikonki
Po kliknięciu w ikonkę “+” pojawi się okno z widokiem użytkowników, możliwych do przypięcia jako Opiekun lub Kadrowy na danej firmie.
Po otwarciu okna z wyborem użytkownika, należy zaznaczyć go na liście a następnie kliknąć ZAPISZ.
Moduł ten obejmuje zobowiązania względem Urzędu Skarbowego oraz ZUS. W pierwszej części są zawarte informacje dotyczące podatku dochodowego oraz podatku VAT, dzięki czemu w szybki sposób można wyliczyć zaliczkę na podatek dochodowy, podatek VAT i wygenerować JPK V7 oraz inne informacje podsumowujące VAT, które będą dostępne w module w sytuacji, gdy w danym miesiącu podlegają wysyłce do Urzędu.
W sytuacji, gdy nie został wyliczony podatek można skorzystać z funkcji WYLICZ lub w przypadku nie wygenerowania pliku JPK_V7 wybrać opcję GENERUJ. Analogicznie można w ten sposób wygenerować formularz ZUS DRA.
Moduł ten informuje o wartości nieuregulowanych należności i zobowiązań w formie zestawień dotyczących bieżącego miesiąca lub wszystkich razem. Poprzez kliknięcie na kwotę otworzy się okno, w którym znajduje się spis faktur, dla których nie doszło do uregulowania należności lub zobowiązań (w zależności od tego, na którą kwotę klikniemy).
Informacje o tym, jak rozliczyć fakturę w systemie znajdują się w artykule: Wprowadzenie informacji o otrzymanej płatności
Moduł ten umożliwia szybkie wystawienie faktury oraz podgląd ostatnio wystawionych dokumentów. Klikając w numer poszczególnego dokumentu otworzy się nowe okno, w którym widoczne będą szczegóły wystawionej faktury. Dodatkowo istnieje możliwość rozliczenia danego dokumentu z tego miejsca.
Moduł ten informuje o prognozowanej wysokości podatku VAT oraz PIT, który obliczany jest na podstawie dotychczas wprowadzonych faktur. Aby dane zostały odświeżone należy kliknąć na ikonę strzałek.
Moduł ten pozwala kontrolować posiadane przez firmę zasoby pieniężne w gotówce. Dodatkowo umożliwia monitorowanie wszystkich przychodów i kosztów, które zostały rozliczone gotówką.
Oprócz powyższych modułów na stronie głównej w zakładce START » STRONA GŁÓWNA znajdują się takie moduły, jak: