System wFirma dla biur rachunkowych posiada moduł pełnej księgowości, który pozwala na prowadzenie księgowości spółek, osób fizycznych czy NGO.
Funkcja pełnej księgowości dostępna jest w pakietach dla biur rachunkowych na nowo dodanych firmach. Aby dodać firmę będąc zalogowanym do innej firmy należy przejść poprzez kliknięcie w nazwę biura rachunkowego/firmy po lewej stronie rozwijającej listę firm i wybór opcji +DODAJ FIRMĘ.
Aby uruchomić księgi rachunkowe należy przejść do zakładki USTAWIENIA » PODATKI » PODATEK DOCHODOWY i zaznaczyć KSIĘGI RACHUNKOWE oraz wybrać formę zapłaty zaliczki na CIT: miesięczna lub kwartalna.
Po wyborze opcji KSIĘGI RACHUNKOWE nie jest możliwe przełączenie konta na inną formę ewidencji oraz załącza się pakiet "Pakiet dla biur rachunkowych z księgą handlową".
W systemie możliwe jest prowadzenie księgowości spółek kapitałowych oraz osobowych. Dodatkowo możliwe jest prowadzenie w systemie NGO/OPP oraz księgowość pełną osób fizycznych.
Rozpoczęcie pracy z pełną księgowością wymaga konfiguracji ustawień konta - do wyboru mamy wzorcowe schematy lub indywidualnie tworzone.
Rok obrotowy definiuje się w zakładce USTAWIENIA » ROK OBROTOWY I OKRESY KSIĘGOWE » ROK OBROTOWY » DODAJ.
W oknie jakie się pojawi należy wybrać zakres dat rozpoczęcia i zakończenia roku obrotowego; wskazać symbol roku który będzie później używany przy filtrach. Z tego poziomu możliwe jest również zdefiniowanie planu kont:
Pole RODZAJ FIRMY pomaga przy wyborze wzorcowego planu kont na zdefiniowanie właściwych dla rodzaju spółki kont.
Aby skorzystać z estońskiego CIT należy w polu SPOSÓB WYLICZANIA PODATKU wskazać opcję RYCZAŁT - CIT ESTOŃSKI. Warto mieć na uwadze, że w przypadku osób fizycznych na pełnej księgowości opcja estońskiego CIT nie jest dostępna.
W przypadku wyboru własnego planu kont lub chęci uzupełnienia wzorcowego o dodatkowe konta należy przejść do USTAWIENIA » PODATKI » PLAN KONT I SCHEMATY KSIĘGOWE.
Więcej na temat tworzenia planu kont w artykule pomocy: Plan kont w systemie wfirma.
Uzupełnieniem planu kont są kartoteki. Każda ze zdefiniowanych kartotek ma swoje miejsce w systemie gdzie jest tworzona.
W zakładce USTAWIENIA »PODATKI» PLAN KONT I SCHEMATY KSIĘGOWE » SCHEMATY KSIĘGOWE istnieje możliwość podglądu domyślnie zdefiniowanych przy wzorcowym planie kont schematów księgowych jak i tworzenia własnych.
W celu wprowadzenia bilansu otwarcie należy przejść do zakładki USTAWIENIA »PODATKI» BILANS OTWARCIA » DODAJ:
Aby wprowadzić wartości bilansu należy kliknąć ikonkę ołówka i wprowadzić wpis. Dane wprowadzone przez BO pojawią się w zakładce EWIDENCJE » KSIĘGA HANDLOWA » ZESTAWIENIE OBROTÓW I SALD.
W systemie mogą być generowane/wprowadzane dokumenty m.in.:
System wFirma dla biur rachunkowych pozwala księgowym zautomatyzować swoją pracę poprzez funkcje:
Zachęcamy biura rachunkowe do dzielenia się opinią i pomysłami na rozwój systemu do pełnej księgowości poprzez zakładkę STRAT » STRONA GŁÓWNA » DODAJ SUGESTIĘ.
Poniżej instrukcja systemu do pełnej księgowości oraz instrukcja modułu kadry, płace i ubezpieczenia