System wfirma dla biur rachunkowych posiada moduł pełnej księgowości. Funkcja pełna księgowość udostępniona jest w fazie beta co oznacza że jest on obecnie rozwijany by w roku 2023 mógł być również udostępniony w pakietach indywidualnych.
Funkcja pełnej księgowości dostępna jest od 01.01.2022 roku w pakietach dla biur rachunkowych na nowo dodanych firmach. Aby dodać firmę będąc zalogowanym do innej firmy należy przejść poprzez kliknięcie w nazwę biura rachunkowego/firmy po lewej stronie rozwijającej listę firm i wybór opcji +DODAJ FIRMĘ.
Aby uruchomić księgi rachunkowe należy przejść do zakładki USTAWIENIA » PODATKI » PODATEK DOCHODOWY i zaznaczyć KSIĘGI RACHUNKOWE oraz wybrać formę zapłaty zaliczki na CIT: miesięczna lub kwartalna.
Rozpoczęcie pracy z pełną księgowością wymaga konfiguracji ustawień konta - do wyboru mamy wzorcowe schematy lub indywidualnie tworzone.
Rok obrotowy definiuje się w zakładce USTAWIENIA » ROK OBROTOWY I OKRESY KSIĘGOWE » ROK OBROTOWY » DODAJ.
W oknie jakie się pojawi należy wybrać zakres dat rozpoczęcia i zakończenia roku obrotowego; wskazać symbol roku który będzie później używany przy filtrach. Z tego poziomu możliwe jest również zdefiniowanie planu kont:
Pole RODZAJ FIRMY pomaga przy wyborze wzorcowego planu kont na zdefiniowanie właściwych dla rodzaju spółki kont.
W przypadku wyboru własnego planu kont lub chęci uzupełnienia wzorcowego o dodatkowe konta należy przejść do USTAWIENIA »PODATKI» PLAN KONT I SCHEMATY KSIĘGOWE.
Więcej na temat tworzenia planu kont w artykule: Plan kont w systemie wfirma.
Uzupełnieniem planu kont są kartoteki. Każda ze zdefiniowanych kartotek ma swoje miejsce w systemie gdzie jest tworzona.
W zakładce USTAWIENIA »PODATKI» PLAN KONT I SCHEMATY KSIĘGOWE istnieje możliwość podglądu domyślnie zdefiniowanych przy wzorcowym planie kont schematów księgowych jak i tworzenia własnych.
W celu wprowadzenia bilansu otwarcie należy przejść do zakładki USTAWIENIA »PODATKI» BILANS OTWARCIA » DODAJ:
Aby wprowadzić wartości bilansu należy kliknąć ikonkę ołówka i wprowadzić wpis. Dane wprowadzone przez BO pojawią się w zakładce EWIDENCJE » KSIĘGA HANDLOWA » ZESTAWIENIE OBROTÓW I SALD.
W systemie mogą być generowane/wprowadzane dokumenty:
System wFirma dla biur rachunkowych pozwala księgowym zautomatyzować swoją pracę poprzez funkcje:
Zachęcamy biura rachunkowe do dzielenia się opinią i pomysłami na rozwój systemu do pełnej księgowości poprzez zakładkę STRAT » STRONA GŁÓWNA » DODAJ SUGESTIĘ.