Dokonuję z systemu wFirma dla Biur Rachunkowych wysyłki plików JPK VAT moich klientów. Chciałabym mieć potwierdzenie wysyłki JPK do Ministerstwa. Czy masowe pobieranie UPO dla JPK jest możliwe w systemie?
Małgorzata, Łódź
Wszyscy czynni podatnicy VAT od stycznia 2018 roku są zobowiązani do wysyłki pliku JPK_VAT do Ministerstwa Finansów. System wFirma dla Biur Rachunkowych umożliwia wygenrowanie i wysyłkę pliku, o czym więcej w artykule: JPK VAT - Jednolity Plik Kontrolny dla Rejestrów VAT. Co ważne, podatnicy którzy chcą mieć pewność, że plik został poprawnie wysłany mają do dyspozycji funkcję umożliwiającą pobieranie UPO dla JPK.
W systemie można wygenerować potwierdzenie wysyłki JPK VAT czyli tzw. UPO na dwa sposoby: bezpośrednio z konta klienta lub konta biura rachunkowego.
Aby pobrać UPO z konta klienta należy po zalogowaniu na konto wybranego klienta przejść do zakładki: START » PODATKI » JEDNOLITY PLIK KONTROLNY, gdzie należy zaznaczyć wcześniej wygenerowany plik i z górnej belki wybrać opcję Pobierz UPO.
Po kliknięciu w tą opcję na dysk komputera zostanie pobrane UPO. Składa się z dwóch elementów:
UPO w formacie XML,
wizualizacja UPO w formacie PDF.
W celu wygenerowania potwierdzenia UPO dla pliku JPK VAT z kokpitu biura rachunkowego należy po zalogowaniu na konto biura przejść do zakładki: START » DEKLARACJE KLIENTÓW » SKARBOWE, gdzie należy zaznaczyć wygenerowany JPK VAT i skorzystać z opcji Pobierz UPO. Dzięki temu, potwierdzenie zostanie zapisane na dysku komputera.
System wFirma dla Biur Rachunkowych umożliwia również masowe pobieranie UPO dla JPK. W tym celu szef biura na koncie biura rachunkowego powinien przejść do zakładki: START » DEKLARACJE KLIENTÓW » SKARBOWE, gdzie należy zaznaczyć wszystkie pliki JPK VAT, dla których użytkownik chce wygenerować potwierdzenie wysyłki JPK i kliknąć w opcję Pobierz UPO.
Po kliknięciu w tą opcję na dysku komputera zostaną zapisane UPO do zaznaczonych JPK VAT.