0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Przenoszenie rozrachunków z innego systemu do systemu wFirma

Wielkość tekstu:

Aby ułatwić przenoszenie rozrachunków z innego systemu w systemie została utworzona funkcja umożliwiające ich ręczne dodanie bądź zaimportowanie.

Opcja importu (przenoszenia) rozrachunków dostępna jest wyłącznie w firmach, które mają włączone pełne księgi.

Ręczne przenoszenie rozrachunków

Aby dokonać ręcznego dodania rozrachunku należy przejść do zakładki START » PŁATNOŚCI » ROZRACHUNKI, gdzie w pasku menu korzystamy z opcji DODAJ » DODAJ.

W kolejnym oknie konieczne jest wskazanie typu dokumentu, który będzie dodawany jako rozrachunek:

  • Przychód,
  • Wydatek,
  • Deklaracje,
  • Wynagrodzenia.

przenoszenie rozrachunków

W oknie, które się pojawi należy uzupełnić następujące pola (rodzaj pól zależny jest od wybranego typu dokumentu). Dla typu dokumentu PRZYCHÓD/WYDATEK pola się uzupełnia następująco:

  • kontrahent - wybieramy kontrahenta z listy bądź dodajemy go z tego poziomu,
  • płatnik - można dokonać wyboru płatnika dokumentu np. pracownika czy kontrahenta (pola tego nie trzeba uzupełniać),
  • typ dokumentu - wskazanie czy to przychód (należność) czy wydatek (zobowiązanie),
  • data wystawienia - wskazujemy datę wystawienia dokumentu (ważne! data wystawienia musi być wcześniejsza niż data rozpoczęcia księgowości w systemie),
  • numer dokumentu - wskazujemy numer dokumentu,
  • termin płatności - wskazujemy termin w jakim dana transakcja powinna być uregulowana,
  • numer faktury pierwotnej - jeżeli dodawany wpis jest fakturą korygującą, to należy dodać w tym miejscu numer faktury pierwotnej, której korekta dotyczy,
  • zapłacono - wskazujemy jaka kwota z dokumentu została już uregulowana,
  • kwota faktury - wskazujemy jaka jest wartość całkowita transakcji z dokumentu,
  • waluta - wskazujemy w jakiej walucie wystawiony jest dokument.

przenoszenie rozrachunków

Przenoszenie rozrachunków - import z pliku

Aby dokonać przeniesienia rozrachunków z pliku należy w pierwszej kolejności utworzyć plik. 

Plik CSV można przygotować w Excelu lub Libre Office Calc. Arkusz musi zawierać podane niżej kolumny:

  • numer faktury,
  • data wystawienia,
  • typ dokumentu,
  • numer faktury pierwotnej,
  • NIP kontrahenta,
  • typ płatnika,
  • identyfikator płatnika,
  • termin płatności,
  • waluta,
  • wpłacona kwota,
  • całkowita kwota faktury,

w dowolnej kolejności ze wskazanymi nazwami tych kolumn. Przy zapisywaniu arkusza do formatu CSV należy zwrócić uwagę na separator pól. Żeby upewnić się czy wszystko jest w porządku plik CSV można otworzyć w notatniku. Możliwe jest pobranie przykładowego pliku CSV aby dokonać weryfikacji jak powinien on wyglądać.

Aby wgrać przygotowany plik CSV należy przejść do zakładki START » PŁATNOŚCI » ROZRACHUNKI, gdzie w pasku menu korzystamy z opcji DODAJ » IMPORTUJ ROZRACHUNKI.

Przenoszenie rozrachunków - import z pliku

Po wgraniu pliku rozrachunki pojawią się na liście i będzie możliwe z nimi parowanie transakcji z wyciągu bankowego bądź kasy.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów