Szef biura rachunkowego, opiekun oraz kadrowa w systemie MojeBiuro24 mają możliwość (w trakcie miesiąca, który został oznaczony statusem w trakcie księgowania, czyli przed zamknięciem miesiąca) opublikowania klientowi wstępnie wyliczonych podatków oraz składek ZUS.
Aby przykładowo opublikować na koncie klienta wysokość podatku VAT za dany okres, należy przejść do zakładki START » PODATKI » PODATEK VAT, zaznaczyć daną deklarację, która została wcześniej utworzona przez biuro rachunkowe bądź opiekuna i wybrać opcję OPUBLIKUJ KLIENTOWI.
Wówczas na koncie klienta widoczna będzie kwota do zapłaty, która wynika z deklaracji VAT za dany okres.
Aby cofnąć publikację, należy zaznaczyć wcześniej opublikowaną deklarację oraz wybrać opcję OPUBLIKUJ » COFNIJ PUBLIKACJĘ.
W momencie, gdy opiekun firmy lub szef biura zamknie okres księgowy w danej firmie, wszystkie deklaracje i wyliczenia podatkowe zostaną automatycznie opublikowane, zgodnie z miesiącem, który został zamknięty.
W celu zamknięcia okresu księgowego należy przejść na koncie firmy do zakładki USTAWIENIA » PODATKI » OKRESY KSIĘGOWE, następnie zaznaczyć rozliczony miesiąc na liście i wybrać opcję USTAW STATUS » ZAMKNIĘTY.
W trakcie miesiąca, zaraz po wygenerowaniu deklaracji podatkowej lub ZUS, bądź wyliczeniu podatku dochodowego również możliwa jest bieżąca publikacja sporządzonej deklaracji lub wyliczenia. W tym celu podczas sporządzenia deklaracji lub wyliczenia zaliczki w oknie generowania należy skorzystać z opcji ZAPISZ I OPUBLIKUJ.