Aby skorygować kod tytułu do ubezpieczeń wykazany na raporcie RCA czasami jest konieczne stworzenie raportu zerowego. Błąd ten należy skorygować składając korektę DRA, w której będzie zerowy raport ZUS RCA z błędnym kodem oraz raport ZUS RCA z prawidłowym kodem tytułu ubezpieczenia. W systemie można tworzyć raporty zerowe RCA za pracowników, przedsiębiorców i osoby współpracujące!
Raporty zerowe RCA generuje się podczas dodawania deklaracji lub korekty deklaracji START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWEJ » DODAJ DEKLARACJE. W oknie dodawania deklaracji w zakładce ZAAWANSOWANE należy zaznaczyć opcję Dodaj raporty zerowe.
Po kliknięciu ZAPISZ pojawi się okno Raport zerowy RCA - wybierz osobę gdzie z listy rozwijalnej wybiera się:
Co istotne:
Po kliknięciu Dalej zostanie pokazana informacja za kogo i z jakim kodem zostaną utworzone raporty zerowe. Jeśli chcemy dodać kolejną osobę, wówczas należy skorzystać z funkcji Dodaj kolejną osobę, wtedy otworzy się okno z wyborem osoby i kodu.
Po kliknięciu Zapisz zostanie wygenerowana deklaracja DRA.
Po utworzeniu ZUS DRA osoba, którą wybraliśmy podczas dodawania deklaracji, zostanie wykazana w dwóch raportach imiennych z:
Tak sporządzone DRA należy przekazać do ZUS.