Tworzenie kont dla klientów przez biuro rachunkowe

System wFirma dla Biur Rachunkowych umożliwia prowadzenie księgowości nieograniczonej liczbie klientów. Wystarczy, że biuro rachunkowe utworzy osobne konto dla każdego klienta aby prowadzić rozliczenia w formie KPiR, Ewidencji Przychodów lub Ksiąg Rachunkowych. Nowo utworzone konto może zostać udostępnione klientowi dzięki czemu opiekun lub księgowa danej firmy może bieżąco współpracować z przedsiębiorcą zgodnie ze swoimi kompetencjami - klient wystawia faktury i dodaje faktury kosztowe w module OCR dzięki czemu tworzone są automatycznie wersje robocze wydatków, a księgowa w tym czasie np. weryfikuje poprawność wybranych schematów księgowych dla faktur kosztowych lub rozlicza wyciąg bankowy.

Jak utworzyć konto dla pierwszego klienta biura?

W celu korzystania z założonego konta w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych wymagane jest utworzenie konta dla pierwszego klienta. Ma to związek z tym, że nie posiadając konta klienta, szef biura nie widzi wszystkich narzędzi i funkcjonalności jakie oferuje system.

Jeżeli konto zostało założone przez podmiot którego głównym PKD są usługi księgowe, system wyświetli okno z dodawaniem pierwszego klienta.

Tworzenie kont dla klientów biura

Jeżeli podmiot który założył konto w systemie dla biur rachunkowych nie posiada głównego PKD usług księgowych to po rejestracji w systemie zostanie wyświetlone okno, w którym użytkownik musi dokonać wyboru czy prowadzi: 

  • biuro rachunkowe i chce korzystać z systemu wFirma dla Biur Rachunkowych, 
  • inną działalność i chce korzystać z systemu wFirma do samodzielnego prowadzenia swojej księgowości.

Tworzenie kont dla klientów przy zakładaniu konta

 

Po wybraniu części Prowadzę biuro rachunkowe oraz kliknięciu w opcję +DODAJ PIERWSZEGO KLIENTA, zostanie wyświetlone okno, w którym wystarczy wpisać NIP klienta i kliknąć POBIERZ. Dzięki temu system automatycznie pobierze dane z bazy CEiDG lub GUS takie jak nazwa i adres klienta.

Tworzenie kont dla klientów biura

Dane klienta można również uzupełnić ręcznie klikając opcję WYPEŁNIJ RĘCZNIE.

Pakiet dla biur rachunkowych to kompleksowe narzędzie do obsługi firmy klienta zarówno w zakresie prowadzenia księgowości oraz kadr, płac i ubezpieczeń.

Jak dodawać kolejnych klientów?

Konto dla nowego klienta może dodać i udostępnić dla klienta tylko użytkownik z uprawnieniami szefa biura.

Konta dla kolejnych klientów można tworzyć z dwóch poziomów w zależności od tego, który z nich jest wygodniejszy dla szefa biura rachunkowego:

1. będąc zalogowanym do firmy - poprzez kliknięcie w nazwę biura rachunkowego po lewej stronie rozwijającej listę firm i wybór opcji +DODAJ FIRMĘ.

Tworzenie kont dla klientów biura

2. bezpośrednio w panelu głównym po zalogowaniu z widoczną listą firm - w menu głównym nad tabelą należy kliknąć w pierwszą ikonę na pasku, którą jest opcja dodawania klienta.

Tworzenie kont dla klientów biura

Po założeniu konta klienta będzie ono dostępne przez 30 dni całkowicie za darmo. Po tym okresie szef biura rachunkowego może dokonać masowego przedłużenia pakietów na kolejne 30 dni z poziomu głównej listy firm na panelu dostępnym po zalogowaniu do systemu.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami
Zapewniamy innowacyjność serwisu popartą wieloletnim doświadczeniem w branży księgowości i zarządzania biznesem. Cały czas monitorujemy zmiany oraz trendy zachodzące w sposobie prowadzenia i rozwijania firmy.
Beata Kostrzycka Dyrektor ds. Rozwoju Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Beata Kostrzycka