Jak umowa o pracę nakładczą będzie rozliczana w systemie? Co należy ustawić, aby składka na ubezpieczenie wypadkowe i chorobowe nie była naliczana od wynagrodzenia?
W systemie wFirma dla biur rachunkowych z łatwością rozliczysz umowę o pracę nakładczą. Taka umowa jest dodawana tak jak umowa o pracę. Wystarczy w zakładce KADRY » UMOWY » DODAJ » UMOWA O PRACĘ, w oknie dialogowym przejść do zakładki ZUS. Tam wybrać należy kod tytułu ubezpieczenia “ 02 00 - osoba wykonująca pracę nakładczą” . Wtedy składka wypadkowa automatycznie dla umowy przypisze się ze stawką 0%, oraz pojawi się pole do oznaczenia dobrowolnej składki chorobowej.
Zgodnie z zaznaczonymi opcjami po wygenerowaniu listy płac (KADRY » LISTA PŁAC » ZBIORCZE » DODAJ) nie zostanie naliczona wypadkowa, oraz chorobowa. Dzięki czemu wyliczenia wynagrodzeń staną się bardzo szybkie i intuicyjne.
Podczas generowania deklaracji rozliczeniowej DRA START » ZUS » DEKLARACJE ROZLICZENIOWE » DODAJ » DEKLARACJĘ Pracownik zatrudniony w oparciu o umowę o pracę nakładczą zostanie automatycznie wykazany w RCA na podstawie danych zaciągniętych z listy płac. Czyli comiesięczny obowiązek składania deklaracji stanie się o wiele łatwiejszy.
Tak przygotowaną deklaracje rozliczeniową można wysłać bezpośrednio z systemu. Co zostało opisane w artykule: E-ZUS - deklaracje ZUS w wersji elektronicznej.