System wFirma dla biur rachunkowych oferuje możliwość generowania wniosków o zasiłek opiekuńczy za czas sprawowania opieki nad chorym dzieckiem lub członkiem rodziny. Wniosek Z-15A/B jest interaktywnym formularzem tworzonym automatycznie na bazie danych wdrożonych do systemu. Korzystanie z automatycznie generowanych wniosków pozwala zaoszczędzić wiele czasu.
Wniosek Z-15A/B dla pracownika generuje się w trakcie wprowadzania nieobecności danej osoby do systemu. Nieobecność pracownika wprowadzana jest z poziomu zakładki KADRY » PRACOWNICY, gdzie należy kliknąć w pracownika a następnie przejść do pod zakładki CZAS PRACY » NIEOBECNOŚCI » DODAJ.
W wygenerowanym oknie po określeniu:
rodzaj świadczenia, zostanie uzupełniony przez system automatycznie.
Podstawa zasiłku zostanie wyliczona w sposób automatyczny na bazie wygenerowanych w systemie list płac. Podstawę można również określić ręcznie.
Następnie użytkownik może kliknąć w symbol listy rozwijanej (w dolnym prawym rogu okna), w celu wybrania rodzaju zaświadczeń i wniosków, które chce wygenerować. Zapisujemy zmiany.
Gdy pracownik ma wprowadzonych w systemie członków rodziny, to przy generowaniu wniosku Z-15A/B użytkownik będzie miał możliwość wskazać:
Jeżeli dane w.w. osób użytkownik planuje wprowadzić ręcznie, bezpośrednio w dokumencie, to pola w oknie należy pozostawić puste. Klikamy DALEJ.
System automatycznie wygeneruje wniosek Z-15A lub Z-15B z uwzględnieniem danych członków rodziny, jeżeli zostali oni wskazani w kroku wcześniejszym.
Po wprowadzeniu wszystkich wymaganych danych, należy zapisać wniosek Z-15A/B. Wniosek Z-15A/B po wygenerowaniu widoczny będzie w zakładce KADRY » DEKLARACJE.
Zapisany dokument można w dowolnym momencie edytować poprzez zaznaczenie go i kliknięcie na opcję MODYFIKUJ.
W przypadku, gdy w systemie użytkownik posiada już wprowadzoną nieobecność w zakładce KADRY » PRACOWNICY, gdzie należy kliknąć w pracownika a następnie przejść do pod zakładki CZAS PRACY » NIEOBECNOŚCI, w celu wygenerowania wniosku Z-15A/B należy zaznaczyć nieobecność i kliknąć DRUKUJ. Z rozwiniętej listy należy wybrać rodzaj wniosku.
Drukowanie odbywa się poprzez zaznaczenie wniosku w podzakładce DEKLARACJE oraz kliknięcie DRUKUJ.
Dokument zostanie pobrany w formacie pdf na dysk.