Dodając zakończenie umowy w systemie jednocześnie go nie udostępniając - widok opublikowanego grafiku pracownika się nie zmieni. Dopiero kiedy dokument zostanie opublikowany pracownikowi, zobaczy on zmiany w swoim grafiku. Istotne jest to przy zakończeniu umowy - dopóki zakończenie nie zostanie opublikowane pracownik będzie widział grafik na przyszłe okresy (nie dowie się tym samym o przygotowanym zakończeniu umowy).
Dodawanie zakończenia umowy odbywa się z poziomu KADRY » UMOWY. We wskazanej zakładce, należy zaznaczyć wytypowaną umowę i kliknąć opcję DODAJ » ZAKOŃCZENIE.
W wygenerowanym oknie, po uzupełnieniu informacji o warunkach i terminach zakończenia umowy, należy kliknąć ZAPISZ. W następnym kroku należy zapoznać się z komunikatem i zaakceptować w celu wygenerowania zakończenia:
Po wprowadzeniu zakończenia umowy, system automatycznie dokona przeliczenia limitu urlopowego danego pracownika. Zmiany będą widoczne w systemie zarówno po stronie osoby rozliczającej, pracodawcy jak i pracownika.
Widok opublikowanego grafiku pracownika ulegnie aktualizacji, tylko w przypadku gdy zakończenie umowy zostanie udostępnione w Panelu ePracownik. W celu opublikowania zakończenia umowy osobie zatrudnionej, należy z poziomu zakładki KADRY » UMOWY, kliknąć w umowę. W następnym kroku należy przejść do zakładki HISTORIA ZMIAN UMOWY, zaznaczyć zakończenie umowy i kliknąć w opcję OPUBLIKUJ » OPUBLIKUJ KLIENTOWI I W PANELU EPRACOWNIK.
Po opublikowaniu zakończenia umowy, w systemie pojawi się ikona publikacji. Po nakierowaniu kursora zostanie wyświetlona informacja o aktualnym stanie publikacji zakończenia w panelu ePracownik.
Wraz z publikacją zakończenia umowy zostanie zmieniona struktura opublikowanego grafiku w panelu ePracownik w zakładce GRAFIK. Zmiany dotyczyć będą wprowadzonych godzin na grafiku. Zmniejszona zostanie także ilości godzin nominalnych i przepracowanych względem daty zakończenia umowy.
Dzięki temu rozwiązaniu pracownik może sprawdzać w jakich dniach i przez ile godzin będzie pracował.
Korzystanie przez użytkowników systemu wFirma dla biur rachunkowych z funkcji Panelu pracownika pomaga zaoszczędzi wiele czasu w codziennej komunikacji z klientami.