Składniki majątku firmy, które spełniają warunki uznania za środki trwałe firmy ujmujemy w systemie mojebiuro24.pl rodzajem wydatku ZAKUP ŚRODKÓW TRWAŁYCH.
Więcej na temat środków trwałych znajduje się w artykule: Środki trwałe - wszystko co warto wiedzieć
W systemie fakturę za zakup środka trwałego należy zaksięgować w zakładce WYDATKI » KSIĘGOWANIE » DODAJ » FAKTURA VAT lub FAKTURA (bez VAT), gdzie jako rodzaj wydatku wybieramy ZAKUP ŚRODKÓW TRWAŁYCH.
Po wybraniu rodzaju wydatku poniżej pojawią się pozycje związane z dodawaniem środka trwałego. Wprowadzamy nazwę środka trwałego i odpowiednią kategorię czyli numer KŚT.
Po wybraniu odpowiedniej kategorii środka trwałego, system automatycznie dopasuje metodę i stawkę amortyzacji (możliwa jest ich modyfikacja). W polu wartość początkowa pojawi się wpisana kwota z faktury, a w polu obok "+" można uzupełnić ewentualne pozostałe koszty, zwiększające wartość początkową środka trwałego.
Po zapisaniu system automatycznie wygeneruje dokument OT, który drukujemy z zakładki EWIDENCJA » ŚRODKI TRWAŁE, gdzie należy kliknąć w nazwę środka trwałego, a następnie w pojawiającym się oknie przejść do zakładki DOKUMENTY MAJĄTKOWE.
Tak ujęty wydatek trafi do rejestru zakupu VAT (u czynnego podatnika VAT) oraz co miesiąc do kolumny 13 - pozostałe wydatki w KPiR będą trafiały odpisy amortyzacyjne, zgodnie z przyjętym planem amortyzacji.
Plan amortyzacji można zobaczyć w zakładce EWIDENCJA » ŚRODKI TRWAŁE, gdzie po kliknięciu kursorem myszki w nazwę środka trwałego w pojawiającym się oknie widoczny będzie PLAN AMORTYZACJI.