Założenie konta przez biuro rachunkowe - podstawowe informacje

Założenie konta biura rachunkowego - pierwsza rejestracja

Po wejściu na stronę główną serwisu wFirma.pl należy wybrać moduł przeznaczony dla Biur rachunkowych z górnego panelu nawigacji strony. Aby dołączyć do społeczności biur rachunkowych korzystających z systemu wystarczy w prawym górnym rogu okna wybrać opcję ROZPOCZNIJ.

Założenie konta 

Wówczas wyświetli się okno rejestracji, w którym wystarczy wprowadzić:

  • adres mailowy który jest traktowany jako login do systemu,
  • hasło,
  • NIP swojego biura rachunkowego

oraz zaakceptować regulamin. Po uzupełnieniu wymaganych pól należy kliknąć DALEJ.

Założenie konta

Dane firmowe takie jak nazwa czy adres firmy zostaną uzupełnione automatycznie na podstawie danych przypisanych do NIP w bazie GUS. Po założeniu konta, jeżeli w bazie GUS działalność księgowa biura jest potwierdzona kodem PKD 6920Z, szef biura rachunkowego zostaje automatycznie przeniesiony do listy firm, gdzie będzie mógł od razu utworzyć konto pierwszego klienta wybierając DODAJ PIERWSZEGO KLIENTA, co jest równoznaczne z tym, że potwierdza on, że jest biurem rachunkowym. 

Założenie konta

Utworzenie konta dla klienta wymaga tylko kilku sekund ponieważ po podaniu numeru NIP klienta i kliknięciu POBIERZ dane o jego firmie zostaną automatycznie pobrane z GUS.

Założenie konta

W sytuacji gdy PKD 6920Z nie jest głównym profilem działalności, system wyświetli okno w którym użytkownik wybiera, czy prowadzi biuro rachunkowe klikając TAK. Jeżeli użytkownik nie prowadzi biura rachunkowego, ale chciałby prowadzić samodzielną księgowość online w systemie to powinien wybrać  NIE dzięki czemu zostanie przekierowany do wersji systemu dla klientów indywidualnych prowadzących księgowość swojej firmy samodzielnie.

Założenie konta

Po kliknięciu TAK zostanie wyświetlone okno z możliwością dodania pierwszego klienta. 

Biura rachunkowe mogą korzystać z kodów rabatowych jak również zarabiać w systemie dołączając do programu partnerskiego. Dodatkowo po założeniu konta w systemie Opiekun Klienta skontaktuje się z Państwem mailowo w celu przekazania Państwu kodu rabatowego lub gdy PKD 6920Z nie jest głównym profilem biura przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji prowadzenia biura księgowego.

Biura rachunkowe korzystające z systemu wfirma.pl

Przeniesienie konta biura założonego na wfirma.pl dla użytkowników indywidualnych

wFirma dla Biur Rachunkowych to system oparty na platformie wfirma.pl, posiadający dodatkowe funkcje, które przeznaczone są specjalnie dla biur rachunkowych.

Jeśli biuro rachunkowe posiada konto w serwisie wfirma.pl z podpiętymi firmami klientów (w pierwszej kolejności została dokonana rejestracja i utworzono konto biura, a następnie dodano firmy klientów biura), wówczas wystarczy skorzystać z formularza kontaktowego Zapytaj eksperta klikając w ikonę znaku zapytania w prawym górnym rogu a następnie wysyłając wiadomość po kliknięciu ZADAJ PYTANIE, z prośbą o oznaczenie jako “biuro rachunkowe”. Dzięki temu automatycznie pojawią się dodatkowe funkcje przeznaczone dla biur i narzędzia usprawniające pracę biura oraz zostanie włączona specjalna oferta cenowa dostępna wyłącznie dla biur rachunkowych.

Założenie konta

Przeniesienie kont klientów złożonych na wfirma.pl

Jeśli natomiast na wfirma.pl zostały założone wyłącznie konta dla klientów biura rachunkowego, na których dokonywane są ich rozliczenia, to konieczne jest założenie również konta dla biura rachunkowego w systemie poprzez funkcję załóż konto (więcej informacji w pierwszym akapicie tego artykułu). Po utworzeniu konta będzie ono oznaczone jako biuro rachunkowe i możliwe będzie podpięcie do niego istniejących kont firm klientów biura.

W celu zintegrowania wcześniej założonego konta klienta na wFirma z kontem biura, należy zalogować się na konto klienta i przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY oraz wybrać opcję PRZYPNIJ. W otwartym oknie należy:

  • w części uprawnień wybrać ADMINISTRATOR,

  • w polu adresu mailowego wskazać ten, który służy jako login dla Szefa biura (adres mailowy, na którym założone zostało konto biura rachunkowego w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych).

Założenie konta

Biuro rachunkowe musi zaakceptować zgłoszenie klienta znajdujące się na koncie biura w zakładce FIRMY » OCZEKUJĄCE. Po zaakceptowaniu zgłoszenia, firma pojawi się na liście podpiętych firm pod konto biura w zakładce FIRMY » AKTYWNE.

Czegoś zabrakło? Skontaktuj się z nami
Zapewniamy innowacyjność serwisu popartą wieloletnim doświadczeniem w branży księgowości i zarządzania biznesem. Cały czas monitorujemy zmiany oraz trendy zachodzące w sposobie prowadzenia i rozwijania firmy.
Beata Kostrzycka Dyrektor ds. Rozwoju Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Beata Kostrzycka