Podatki i ZUS

Mikrorachunek podatkowy - jak poprawnie wprowadzić w systemie?

Od 1 stycznia 2020 roku, każdy przedsiębiorca zobowiązany jest do posiadania mikrorachunku podatkowego, który należy wygenerować poprzez generator udostępniony przez Ministerstwo Finansów. Sprawdź w jaki sposób wprowadzić mikrorachunek w systemie!

więcej

Przeniesienie księgowości w trakcie roku

Sprawdź, jak wygląda przeniesienie księgowości w trakcie roku w systemie mojebiuro24.pl? Jakie informacje należy wprowadzić, aby poprawnie wyliczyć rozliczenia podatkowe. Dowiedz się, jakich czynności należy wykonać na początku pracy w systemie.

więcej

Ustawienia ogólne - wprowadzanie ustawień w systemie

Aby rozpocząć pracę w systemie, w ustawieniach należy wskazać datę rozpoczęcia działalności oraz datę rozpoczęcia prowadzenia księgowości w systemie. Sprawdź, jak wprowadzić ustawienia ogólne dotyczące firmy w systemie mojebiuro24.pl!

więcej

Podatek dochodowy i ryczałt - ustawienia w systemie

W zakładce Podatek dochodowy wprowadza się informacje o prowadzonej ewidencji podatkowej i sposobie rozliczania zaliczek oraz stracie z lat ubiegłych. W naszym artykule szczegółowo wyjaśniamy, jak prawidłowo wpisać dane dotyczące podatku dochodowego!

więcej

Metoda rozliczania kosztów w KPiR - ustawienia w systemie

W systemie mojebiuro24.pl należy oznaczyć metodę rozliczania kosztów w KPiR. W przypadku stosowania metody memoriałowej dużym ułatwieniem jest dostępna w systemie funkcja RMK. Sprawdź, jak powinna zostać zdefiniowana metoda rozliczania kosztów w KPiR!

więcej

Podatek VAT - niezbędne ustawienia w systemie

W zakładce Podatek VAT należy wypełnić dane dotyczące rozliczania VAT przez firmę. Ustawienia te są niezbędne do poprawnego generowania deklaracji w systemie mojebiuro24.pl. Wyjaśniamy krok po kroku, jak uzupełnić dane o VAT! Sprawdź!

więcej

Sprzedaż mieszana - zwolniona i opodatkowana

Użytkownicy, u których występuje sprzedaż mieszana mają możliwość zastosowania w systemie proporcji dotyczącej sprzedaży opodatkowanej i zwolnione. Dowiedz się, w jak księgować wydatki związane ze sprzedażą mieszaną w systemie!

więcej

Schemat składek ZUS przedsiębiorcy w systemie

Schemat składek ZUS to kluczowe z punktu widzenia rozliczeń z ZUS ustawienie w systemie. Sprawdź jakie dostępne do wyboru schematy proponuje wFirma dla biur rachunkowych. Rozwiej wątpliwości dotyczące poszczególnych ustawień. Przeczytaj więcej!

więcej

Księgowanie składek ZUS właściciela firmy

Księgowanie składek ZUS przedsiębiorcy może odbywać się w systemie w dwojaki sposób - składki społeczne mogą być rozliczone w zaliczce na podatek dochodowy lub ujęte bezpośrednio w kosztach. Sprawdź, jak księgować składki ZUS przedsiębiorcy.

więcej

Koniec ulgi na start, czyli jak przejść na preferencyjne składki ZUS

Przedsiębiorcy, którzy skorzystali z ulgi na start, po 6 miesiącach muszą przejść na preferencyjne składki ZUS. Jakie czynności należy wykonać w systemie wfirma dla biur rachunkowych kiedy koniec ulgi na start? Przeczytaj wskazówki krok po kroku w sytuacj

więcej
Zapewniamy regularne aktualizacje systemu, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów i są zgodne z obowiązującym stanem prawnym. Gwarantujemy bezpieczeństwo korzystania z serwisu, nad którym nieustannie czuwają eksperci z zakresu prawa.
Ewa Szpytko-Waszczyszyn Dyrektor Działu Prawnego Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Ewa Szpytko-Waszczyszyn