Najczęściej czytane

Koniec okresu preferencji, czyli przejście na nowe składki

Koniec okresu preferencji wiąże się ze zmianami, których dokonać należy w systemie. Zobacz czego dotyczą owe zmiany i jakie dokumenty należy wygenerować. Jak w kolejnych krokach skutecznie zakończyć okres obowiązywania preferencji? Sprawdź!

więcej

Deklaracje rozliczeniowe ZUS DRA / RCA / RZA / RSA

Przedsiębiorca w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej jest zobowiązany składać odpowiednie deklaracje rozliczeniowe ZUS. System wFirma dla biur rachunkowych pozwala na wygodne generowanie i przesyłanie deklaracji ZUS DRA. Zobacz jak to zrobić!

więcej

Terminarz - jak działa w systemie?

Terminarz oferuje wiele ciekawych funkcji, które mogą ułatwić pracę przedsiębiorcom. Daje możliwość dodawania terminów, zadań, tworzenia przypomnień. Dodatkowo automatycznie wprowadza terminy zobowiązań lub wpływu należności od wystawionych bądź wprowadzo

więcej

Zaliczka na podatek dochodowy - jak obliczyć w systemie?

Aktualnie wyliczenie zaliczki na podatek dochodowy obejmuje opodatkowanie według skali podatkowej (zasady ogólne), podatku liniowego oraz ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Sprawdź w jaki sposób powinna być wyliczona zaliczka na podatek dochodowy!

więcej

Remanenty

Aby poprawnie wyliczyć podatek dochodowy w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych, należy wprowadzić remanenty. Zarówno wartość remanentu końcowego, jak i początkowego automatycznie trafią do Księgi Przychodów i Rozchodów. Przeczytaj więcej na ten temat!

więcej

Zeznania roczne właściciela - jak sporządzić?

Po zakończonym roku podatkowym podatnicy zobowiązani są złożyć zeznanie roczne z działalności gospodarczej. Dowiedz się, w jaki sposób wygenerować w systemie zeznania roczne klientów w różnych formach opodatkowania - PIT-36, PIT-36L oraz PIT-28!

więcej

Drukowanie listy obecności w systemie wFirma dla biur rachunkowych

Jednym z najczęściej stosowanych sposobów potwierdzania obecności pracowników w pracy jest lista obecności. W systemie drukowanie listy obecności, z uwzględnieniem wprowadzonych już zaplanowanych nieobecność pracownika jest bardzo proste. Sprawdź!

więcej

Dowód sprzedaży - jak wystawić?

Paragony niefiskalne zostały zastąpione dowodami sprzedaży. Czym jest dowód sprzedaży i kiedy wystawia się dowody sprzedaży? Przedstawiamy w artykule pomocy, jak wystawić dowód sprzedaży w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych!

więcej

Drukarka fiskalna w systemie wfima.pl dla Biur Rachunkowych

System wFirma dla Biur Rachunkowych jest zintegrowany z wieloma drukarkami fiskalnymi. Jakie warunki należy spełnić, aby móc drukować paragony w tym serwisie? Przeczytaj i dowiedz się jak odpowiednio zintegrować drukarkę fiskalną z systemem wFirma!

więcej

Księgowanie faktury korygującej wydatek

System wFirma dla Biur Rachunkowych umożliwia księgowanie faktury korygującej wydatek w dwojaki sposób. Mogą zostać powiązane z fakturą pierwotną lub zaksięgowane osobno bez bezpośredniego powiązania. Jak prawidłowo zaksięgować fakturę korygującą?

więcej

Schemat składek ZUS przedsiębiorcy w systemie

Schemat składek ZUS to kluczowe z punktu widzenia rozliczeń z ZUS ustawienie w systemie. Sprawdź jakie dostępne do wyboru schematy proponuje wFirma dla biur rachunkowych. Rozwiej wątpliwości dotyczące poszczególnych ustawień. Przeczytaj więcej!

więcej

Eksport zaświadczeń Z-3, Z-3a i Z-3b i ich wysyłka z PUE

W systemie można sporządzić zaświadczenia niezbędne do wypłaty zasiłków przez ZUS. Formularze te można wysłać również elektronicznie. Zobacz jak wygląda eksport zaświadczeń Z-3, Z-3a i Z-3b z systemu wFirma dla biur rachunkowych i wdrożenie ich do PUE!

więcej

Księgowanie wydatków

Księgowanie wydatków w systemie mojebiuro24.pl jest w pełni zautomatyzowane, szybkie i intuicyjne. System oferuje specjalnie zaprogramowane schematy wydatków, które sprawiają, że księgowanie faktury to zaledwie kilka kliknięć. Poznaj szczegóły

więcej

Faktura VAT - jak prawidło wystawić w systemie?

Faktura VAT dokumentuje przeprowadzone transakcje i stanowi dokument księgowy, dlatego tak ważne jest, by dane w niej zawarte były zgodne ze stanem faktycznym, co za tym idzie by faktura była wypełniona poprawnie. Sprawdź jak wystawić fakturę VAT!

więcej

Magazyn

Dzięki systemowi wfirma.pl dla biur rachunkowych klienci, którzy chcą prowadzić gospodarkę magazynową, zyskują darmowe narzędzie, dzięki któremu będą mieli stały dostęp do kontroli stanów magazynowych oraz wszelkich dokumentów magazynowych. Sprawdź!

więcej

Elektroniczna faktura ustrukturyzowana

Aby usprawnić pracę w biurze rachunkowym warto skorzystać z integracji systemów księgowych które umożliwiają automatyczne zaczytywanie faktur sprzedaży. Sprawdź, czym jest elektroniczna faktura ustrukturyzowana i jakie korzyści wiążą się z jej stosowaniem

więcej

Wsparcie techniczne ekspertów

Biura rachunkowe korzystające z systemu wFirma dla Biur Rachunkowych w każdej chwili mogą skorzystać z profesjonalnego wsparcia technicznego poprzez zadawanie pytań na forum, wysyłkę zapytań do eksperta czy korzystania z artykułów pomocy. Sprawdź!

więcej

Ulga na złe długi a korekta naliczonego podatku VAT

W sytuacji gdy faktury kosztowe, nie zostały opłacone w terminie 150 dni od terminu płatności, w systemie dokonywana jest automatyczna korekta podatku VAT uwzględniona w deklaracji VAT-7 lub VAT-7K. Sprawdź, jak wygląda ulga na złe długi w systemie!

więcej

Zasiłek macierzyński przedsiębiorcy

Osoba prowadząca działalność gospodarczą ma prawo do skorzystania ze świadczeń ZUS po urodzeniu dziecka pod warunkiem, że podlegała pod ubezpieczenie chorobowe w dniu porodu. Sprawdź, jak wprowadzić zasiłek macierzyński przedsiębiorcy do systemu!

więcej

Formularz VAT R - jak dodać i wysłać z systemu?

Za pośrednictwem systemu istnieje możliwość wygenerowania formularza VAT-R. W zależności od celu składania druku należy wypełnić odpowiednie pola. Dowiedz się z artykułu, jak wygenerować oraz wypełnić formularz VAT R w systemie.

więcej

Dodawanie umowy o pracę

Dodawanie umowy o pracę w systemie wFirma jest zaprojektowane w sposób, który zminimalizuje możliwość popełnienia błędu. Przekonaj się, jak łatwo jest sporządzić umowę dla pracownika, a także edytować ją czy wydrukować.

więcej

Faktura sprzedaży do paragonu - jak wystawić?

W systemie księgowym wFirma dla Biur Rachunkowych faktura sprzedaży do paragonu może być wystawiana na dwa sposoby w zależności od sposobu ewidencjonowania przychodu czy kasie fiskalnej czy drukarce fiskalnej. Sprawdź, jak wystawić fakturę do paragonu!

więcej

Jednolity Plik Kontrolny dla Ewidencji przychodów - JPK EWP

Struktura JPK EWP (ewidencja przychodów) jest jedną ze struktur JPK składaną na żądanie urzędu w przypadku ryczałtowców. System umożliwia wygenerowanie jednolitych plików kontrolnych ewidencji przychodów za dowolny okres na podstawie wprowadzonych danych.

więcej

MOJO - aplikacja do mobilnego fakturowania

Użytkownicy systemu wfirma.pl mają możliwość wystawiania i rozliczania faktur, a także do ich wysyłki z urządzeń mobilnych. Dostęp do aplikacji mobilnej MOJO jest możliwy z każdego miejsca na ziemi, wystarczy dostęp do internetu! Sprawdź jak działa MOJO!

więcej

JPK KPiR - Jednolity Plik Kontrolny dla Księgi Przychodów i Rozchodów

W przypadku prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów przy użyciu programów komputerowych organy podatkowe wymagają od przedsiębiorców przekazania księgi w formie elektronicznej. Sprawdź, jak wygenerować plik JPK KPIR w systemie! Przeczytaj!

więcej

Dowody wewnętrzne dokumentujące wydatki

Dowody wewnętrzne umożliwiają zaliczenie niektórych wydatków do kosztów firmowych na podstawie potwierdzenia zapłaty. Sprawdź, jak wystawić i wydrukować dowód wewnętrzny w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych. Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!

więcej

Generowanie listy płac dla pracowników

Kompleksowe rozliczanie pracowników, które umożliwia system System wFirma dla biur rachunkowych pozwala na generowanie listy płac, która uwzględnia wprowadzone w umowie wynagrodzenie, dodatki i potrącenia oraz nieobecności pracownika. Sprawdź!

więcej

Dowody wewnętrzne dokumentujące przychody

Niektóre przychody w działalności mogą być dokumentowane przy pomocy dowodów wewnętrznych na podstawie wyciągu bankowego. Czy wiesz, jak wystawić i wydrukować w systemie dowody wewnętrzne? Sprawdź, odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!

więcej

Integracja z Blue Media

Integracja z Blue Media do funkcja, która umożliwia dokonywanie płatności bezpośrednio z systemu wFirma dla Biur Rachunkowych. W taki sposób można również regulować zobowiązania z tytułu podatków PIT, VAT, ZUS. Przeczytaj i sprawdź, jak to zrobić!

więcej

Zeznania roczne związane z zatrudnianiem pracownika - PIT-4R i PIT-8AR

Kadrowa lub inny pracownik biura rachunkowego rozliczający pracowników klienta zobligowany jest do informowania US o dochodach tych osób. Dokonuje się tego poprzez zeznania roczne - PIT-4R lub PIT 8AR. Dowiedz się, jak je wygenerować!

więcej

Specyfikacja czyli fakturowanie wydarzeń płatnych

Przedsiębiorco, w ramach działalności świadczysz usługi na rzecz kontrahenta? W systemie wFirma masz możliwość wystawiania kontrahentowi dokumentu specyfikacji. Czym jest specyfikacja i w jaki sposób wystawić dokument w systemie? Dowiedz się!

więcej

Koszty mediów i usług telekomunikacyjnych

Najczęstszym wydatkiem ponoszonym przez przedsiębiorców posiadających lokal jako środek trwały są wydatki za media np. gaz, energia elektryczna, zużycie wody czy wywóz nieczystości. Sprawdź, jak zaksięgować koszty mediów i usług telekomunikacyjnych!

więcej

Usuwanie wystawionej faktury

Usuwanie wystawionej faktury jest możliwe tylko wtedy, gdy nie została ona wprowadzona do obiegu prawnego. Decyzję o usunięciu faktury z systemu należy podjąć z rozwagą, ponieważ nie ma możliwości jej przywrócenia. Sprawdź, jak należy zrobić to poprawnie!

więcej

Przeniesienie księgowości w trakcie roku

Sprawdź, jak wygląda przeniesienie księgowości w trakcie roku w systemie mojebiuro24.pl? Jakie informacje należy wprowadzić, aby poprawnie wyliczyć rozliczenia podatkowe. Dowiedz się, jakich czynności należy wykonać na początku pracy w systemie.

więcej

Import usług spoza UE u podatnika zwolnionego z VAT

Zakup usług dokonywany z państw spoza Unii Europejskiej np. z USA stanowi import usług. Dowiedz się, jak zaksięgować import usług spoza UE u podatnika zwolnionego z VAT, gdy data wystawienia faktury różni się od daty powstania obowiązku podatkowego!

więcej

Księgowanie przychodów z zewnętrznych ewidencji

Przedsiębiorcy wystawiający faktury poza systemem mojebiuro24.pl mają obowiązek ujęcia sprzedaży w odpowiednich ewidencjach w celu obliczenia zobowiązań podatkowych. Dowiedz się, jak powinno wyglądać księgowanie przychodów z zewnętrznych ewidencji!

więcej

Informacja o liczbie zatrudnionych dla obowiązku dokonywania wpłat na PFRON

Stan zatrudnienia na potrzeby PFRON należy ustalać dla każdego miesiąca oddzielnie. W raporcie tym należy wykazać średnią liczbę zatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty. W programie wFirma dla biur rachunkowych możesz tworzyć raporty automatycznie!

więcej

Rozliczenie osób współpracujących w systemie wFirma dla biur rachunkowych

Właściciele firm często korzystają z pomocy swoich najbliższych. Osoby takie również powinny podlegać ubezpieczeniom ZUS. Sprawdź jak w w systemie wFirma dla biur rachunkowych wygląda rozliczenie osób współpracujących. Poznaj bliżej nasz system!

więcej

Zakup towarów handlowych oraz materiałów podstawowych

Faktury bądź rachunki obejmujące zakup towarów handlowych oraz materiałów podstawowych wraz z kosztami wysyłki należy zaksięgować odpowiednimi schematami księgowymi. Sprawdź, jaki schemat należy zastosować dla tych wydatków!

więcej

Wysyłka zestawu deklaracji zgłoszeniowych ZUA, ZZA i ZWUA do ZUS

Tworzenie zestawu zawierającego deklaracje zgłoszeniowe ZUA, ZZA, ZWUA umożliwia użytkownikowi samodzielne ułożenie kolejności przyjęcia dokumentów przez ZUS. Wysyłka zestawu deklaracji zgłoszeniowych pozwala więc na sprawną wymianę informacji do ZUS.

więcej

Faktura VAT marża - jak wystawić?

Prowadząc działalność gospodarczą podatnicy zawierają różnego rodzaju transakcje sprzedaży. W związku z tym, w większości przypadków zobowiązani są do wystawienia faktur. Przeczytaj i sprawdź, jak powinna zostać prawidłowo wystawiona faktura VAT marża!

więcej

Faktura pro forma - jak wystawić?

Faktura pro forma jest dokumentem będącym zapowiedzią faktury VAT, który to dokument nie stanowi podstawy do księgowania sprzedaży. Na podstawie faktury pro forma można wystawiać faktury, paragony i oferty.

więcej

Import usług z UE u podatnika zwolnionego z VAT

Import usług to świadczenie usług, z których tytułu wykonania podatnikiem jest nabywca. Sprawdź, jak krok po kroku zaksięgować import usług z UE u nievatowca w sytuacji gdy data wystawienia faktury różni się od daty powstania obowiązku podatkowego!

więcej

Weryfikacja firmy - jak tego dokonać w systemie?

Jednoczesna współpraca przedsiębiorcy z biurem rachunkowym może zostać wzbogacona o dodatkowe możliwości takie jak np. tworzenie własnych szablonów dokumentów. W tym celu niezbędna jest weryfikacja firmy. Sprawdź, jak sprawdzić status weryfikacji firmy!

więcej

Inne wydatki związane z działalnością gospodarczą

Wprowadzenie schematów księgowych ma ułatwić użytkownikom poprawne ujęcie wydatku w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów. Jednym z dostępnych schematów są inne wydatki związane z działalnością gospodarczą. Dowiedz się, jak należy go zastosować!

więcej

Integracja z SmsAPI

Serwis mojebiuro24.pl oferuje możliwość powiadamiania użytkowników za pomocą wiadomości sms o wystawionych fakturach, nierozliczonych wydatkach, nadchodzących terminach oraz deklaracjach do wysłania.

więcej

Nota korygująca - jak wystawić?

Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę bądź fakturę korygującą zawierającą błędy związane z danymi nabywcy może dokonać jej korekty. W tym celu wystawiana jest nota korygująca. Dowiedz się, w jaki sposób można wygenerować notę korygującą!

więcej

Przypomnienie o braku płatności poprzez SMS lub e-mail

W przypadku nieotrzymania należności za wystawioną fakturę system umożliwia wysyłkę przypomnienia o braku płatności za pomocą SMS lub w formie wiadomości mailowej. Sprawdź, jak przygotować przypomnienie o braku płatności oraz jak dokonać jego wysyłki.

więcej

Generowanie rachunku do umowy cywilnoprawnej w systemie wFirma dla biur rachunkowych

Wypłata należności z tytułu zawartej umowy, czy to zlecenia, czy o dzieło, powinna zostać udokumentowana rachunkiem. Generowanie rachunku do umowy cywilnoprawnej jest możliwe po wprowadzeniu umowy do systemu. Zobacz jak łatwo wygenerować kilka rachunków!

więcej

Deklaracja VIU DO - jak wygenerować w systemie?

Deklaracja VIU DO jest obowiązkowa w przypadku, gdy klient biura rachunkowego dokona rejestracji do celów procedury VAT OSS. Dowiedz się, jak ją wygenerować i wysłać do urzędu! Czy należy dodatkowo oznaczać pewne funkcje w systemie? Przeczytaj i sprawdź!

więcej

WNT nowego środka transportu a rejestr VAT

Przedsiębiorca, który zakupił nowy środek transportu w innym kraju europejskim musi rozliczyć zakup jako transakcję WNT. Przeczytaj i dowiedz się, w jaki sposób należy rozliczyć WNT nowego środka transportu na gruncie podatku VAT i podatku dochodowego!

więcej

Otwieranie i zamykanie okresów księgowych

Otwieranie i zamykanie okresów księgowych może zostać dokonane przez szefa biura rachunkowego oraz opiekuna. Korzystanie z okresów księgowych ma znaczący wpływ na usprawnienie pracy w biurze rachunkowym. Co oznaczają dane statusy księgowe? Sprawdź!

więcej

Uproszczony import towarów spoza Unii Europejskiej

Import towarów spoza krajów Unii Europejskiej może być objęty uproszczoną procedurą celną. Dowiedz się, w jaki sposób zaksięgować w systemie uproszczony import towarów spoza krajów UE, który umożliwi odpowiednie odliczenie podatku VAT.

więcej

Integracja z bankiem Alior Bank

Integracja systemu mojebiuro24.pl z bankiem Alior Bank daje możliwość pobierania wyciągów oraz eksport wydatków wprost do koszyka przelewów.

więcej

Księgowanie faktury z odwrotnym obciążeniem

W celu poprawnego zaksięgowania faktury z odwrotnym obciążeniem otrzymanej od klienta w witrynie mojebiuro24.pl można to zrobić za pomocą wybrania odpowiedniej opcji podczas wprowadzania dokumentu do systemu. Przeczytaj artykuł i sprawdź jak to zrobić!

więcej

Modyfikowanie wystawionej faktury

W sytuacji gdy faktura nie trafiła do obiegu prawnego czyli nie została jeszcze przekazana kontrahentowi, dozwolone jest modyfikowanie wystawionej faktury w celu poprawienia błędów. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, w jaki sposób tego dokonać!

więcej

Nota księgowa - jak wystawić?

Nota księgowa dokumentuje obciążenie kontrahenta karami umownymi, kosztami kaucji gwarancyjnych lub obciążenie pracownika dodatkowymi kosztami. W artykule zawarte są informacje, jak poprawnie wystawić notę księgową w systemie.

więcej

Faktura automatyczna - jak wystawić?

Użytkownicy, którzy dokonują sprzedaży ciągłej wobec kontrahentów, mogą wystawić faktury automatyczne, które będą samoistnie ewidencjonowane zgodnie z wprowadzonymi parametrami. Dowiedz się, jak powinna zostać wystawiona faktura automatyczna!

więcej

Podatek VAT - niezbędne ustawienia w systemie

W zakładce Podatek VAT należy wypełnić dane dotyczące rozliczania VAT przez firmę. Ustawienia te są niezbędne do poprawnego generowania deklaracji w systemie mojebiuro24.pl. Wyjaśniamy krok po kroku, jak uzupełnić dane o VAT! Sprawdź!

więcej

Anulowanie wystawionej faktury

Anulowanie wystawionej faktury jest możliwe tylko w sytuacji gdy nie została jeszcze wprowadzona do obiegu prawnego. W innym wypadku konieczne jest sporządzenie faktury korygującej bowiem anulowana faktura nie trafia do ewidencji. Dowiedz się więcej!

więcej

Dodawanie nowego pracownika w systemie

Rozpoczęcie korzystania z modułu Kadry rozpoczyna się od wprowadzenia danych pracownika, które będą niezbędne do wygenerowania umowy, czy rozliczeń z ZUS I US. Przeczytaj, jak łatwe jest dodawanie nowego pracownika w systemie wFirma dla biur rachunkowych!

więcej

Czytnik kodów kreskowych - jak wprowadzić?

Podczas wprowadzania nowego produktu możliwe jest wprowadzenie jego kodu kreskowego. Wprowadza się go ręcznie lub poprzez jego zeskanowanie za pomocą czytnika do kodów kreskowych. Dowiedz się, jak użyć czytnik kodów kreskowych aby wprowadzić kod produktu!

więcej

Szybkie płatności za wydatki

Szybkie płatności za wydatki to jedna z funkcjonalności wynikająca z integracji systemu wFirma z Blue Media. Dzięki niej użytkownicy mogą dokonywać zapłaty za faktury kosztowe bezpośrednio z systemu oszczędzając przy tym czas! Przeczytaj artykuł!

więcej

Autorskie 50% koszty uzyskania przychodu

Autorskie 50% koszty uzyskania przychodu można stosować tylko do kwoty określonego przepisami limitu. System wFirma dla biur rachunkowych monitoruje wysokość zastosowanych kosztów, aby po przekroczeniu limitu zaprzestać ich stosowania.

więcej

Dodawanie nowego kontrahenta

Funkcja dodawanie nowego kontrahenta umożliwia nie tylko wprowadzenie kontrahenta krajowego, zagranicznego i osobę prywatną do systemu jak również zindywidualizowania kontrahenta dzięki rozbudowanym funkcją naszego systemu.

więcej

Drukarka fiskalna D10 - integracja z systemem mojebiuro24.pl

W systemie możliwa jest prosta integracja z drukarką D10 firmy Elzab z modułem WiFi. Połączenie systemu z tą drukarką jest bardzo łatwe. Dowiedz się, jak drukarka fiskalna D10 łączy się z systemem mojebiuro24.pl!

więcej

Zwrot ulgi na zakup kasy fiskalnej a JPK V7

W niektórych przypadkach, urząd skarbowy może się domagać zwrotu ulgi na zakup kasty fiskalnej. Sprawdź, jak należy uzupełnić pozycje w JPK V7 i wykazać w systemie zwrot ulgi na zakup kasy fiskalnej! Dowiedz się więcej na ten temat!

więcej

Aneks do umowy o pracę w systemie wFirma dla biur rachunkowych!

W celu zmiany zapisów umowy o pracę należy wygenerować aneks do umowy o pracę, za pomocą którego można dokonać zmiany np. wynagrodzenia, stanowiska, czy wymiaru czasu pracy. Zobacz jak w systemie stworzyć aneks do umowy o pracę!

więcej

Zamówienia - jak generować?

System wFirma dla Biur Rachunkowych pozwala w prosty sposób na kontrolowanie i uzupełnianie braków magazynowych. W zakładce zamówienia istnieje możliwość generowania zamówień i przyjęć towarów oraz ich powielanie. Dowiedz się, jak prawidłowo dodawać zamów

więcej

Pracownik młodociany - rozliczenie ucznia w wFirma dla biur rachunkowych!

Pracownik młodociany, to inaczej uczeń przyjęty na praktyki w celu przyuczenia do zawodu. W systemie wFirma dla biur rachunkowych jest możliwość automatycznego rozliczania wynagrodzenia takiego pracownika. Przeczytaj i dowiedz się więcej!

więcej

Ewidencja pojazdów - wszystko co warto wiedzieć

Ewidencja pojazdów to zestawienie wszystkich pojazdów, które zostały wprowadzone przez wydatki, jak i te, które zostały dodane bezpośrednim wpisem. W tej zakładce można modyfikować oraz usuwać wprowadzone wcześniej pojazdy. Przeczytaj artykuł!

więcej

Rejestr sprzedaży VAT - przydatne funkcje

Rejestr sprzedaży VAT to zbiór dokumentów, do którego trafiają automatycznie faktury VAT sprzedaży wcześniej wprowadzone do systemu bądź w nim wystawione. Istnieje możliwość dokonywania również bezpośrednich wpisów do rejestru i modyfikowania ich.

więcej

Remanent śródroczny - wprowadzenie do systemu

Podatnicy mają obowiązek składania remanentów w określonych terminach, jak również na skutek różnych przyczyn określonych w ustawie. Sprawdź, jak wprowadzić remanent śródroczny w systemie oraz w jaki sposób uwzględnić go w wyliczeniu zaliczki na podatek!

więcej

E-deklaracje - wysyłka elektroniczna deklaracji

W serwisie dostępna jest wysyłka elektroniczna deklaracji zarówno przez firmy, które posiadają podpis elektroniczny, jak i te, które go nie mają. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!

więcej

Eksport przelewów do banku

Mojebiuro24.pl daje możliwość eksportu wydatków (faktury VAT, dowody wewnętrzne oraz faktury bez VAT) wystawionych w systemie oraz listy płac i rachunki pracownika do pliku

więcej

Sprawdzanie podatkowe - wszystko co warto wiedzieć!

Celem sprawdzania podatkowego jest skontrolowanie, czy wszystkie dokumenty zostały poprawnie zaksięgowane. Dzięki temu opiekun ma pewność, że wyliczone podatki i wysłane deklaracje są bezbłędne. Dowiedz się, jak przebiega sprawdzanie podatkowe w praktyce!

więcej

Zakończenie umowy o pracę pracownika w systemie

W systemie po dodaniu zakończenia umowy o pracę można wydrukować dokument rozwiązania umowy. Wybrana podstawa rozwiązania umowy zostanie wskazana w wygenerowanym świadectwie pracy. Przeczytaj, jak wprowadzić zakończenie umowy o pracę do systemu!

więcej

Deklaracja VAT-9M

Deklarację VAT-9M składa się u nievatowców po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu danej transakcji (wykonanej usługi). Dowiedz się, jak powinna zostać wygenerowana deklaracja VAT-9M!

więcej

Skierowanie na badania lekarskie - jak wydrukować?

Skierowanie na badania lekarskie to podstawa do przeprowadzania badania przez lekarza medycyny pracy. Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikowi prawidłowo wypełniony. Sprawdź, jak wydrukować skierowanie na badania w wFirma dla biur rachunkowych!

więcej

Grupy cenowe - w jaki sposób je dodać do systemu?

W serwisie można zdefiniować indywidualne grupy cenowe, które następnie można przypisać do określonych kontrahentów oraz wykorzystać je w wystawianych fakturach. Liczba tworzonych grup cenowych może być dowolna. Dowiedz się jak je utworzyć w systemie!

więcej

Metoda FeFo (pierwsze traci ważność, pierwsze wyszło) w magazynie

Metoda FeFo zakłada, że towar z najkrótszą datą ważności wydawany jest z magazynu w pierwszej kolejności. Metoda ta stosowana jest głownie w magazynach, gdzie gromadzone są towary z terminem ważności. Sprawdź, jak włączyć daty ważności w systemie!

więcej

Faktura za opinię biegłego sądowego

System pozwala na wystawienie faktury za wydanie opinii biegłego sądowego w oparciu o obowiązujące przepisy. Zastosowanie odpowiedniego schematu Faktura za opinię biegłego sądowego pozwala automatycznie zaksięgować operację w prawidłowy sposób. Sprawdź!

więcej

Aktualizacje systemu mojebiuro24.pl

Wszystkie aktualizacje systemu mojebiuro24.pl związane z nowymi funkcjami oraz dostosowaniem systemu do zmian w przepisach przeprowadzane są zgodnie z procedurą ISO 9001. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat!

więcej

Odczytywanie faktur z telefonu - jak efektywnie księgować faktury!

W systemie wFirma dla Biur Rachunkowych przedsiębiorca może dodać do systemu fakturę zeskanowaną telefonem. Dzięki temu pracownicy biura rachunkowego będą mogli otrzymać od klienta faktury bez kontaktu osobistego. Czym jest odczytywanie faktur z telefonu!

więcej

Drukowanie faktur na drukarce fiskalnej w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych

System wFirma dla Biur Rachunkowych umożliwia integracje z drukarką fiskalną, dzięki czemu możliwe jest drukowanie faktur VAT oraz paragonów fiskalnych. Drukarka fiskalna Elzab D10 z modułem WiFi jest niezwykle prosta w obsłudze.

więcej

Ulepszenie środka trwałego

Sprawdź, jak należy zewidencjonować wydatki, które znaczne zwiększają wartość środka trwałego zapisanego w ewidencji (rozbudowa, modernizacja), czyli tzw. ulepszenie środka trwałego. Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule!

więcej

Wydatki nieksięgowane do ewidencji

Często się zdarza, że przedsiębiorcy ponoszą wydatki, które nie mogą stanowić koszt firmowy. Sprawdź, w jaki sposób należy ująć w systemie wydatki nieksięgowane do ewidencji tak aby nie miały one wpływu na wyliczenia podatkowe!

więcej

Tworzenie i publikowanie ogłoszenia o pracę

Moduł do rozliczania kadr i płac został wzbogacony o nową funkcjonalność, jaką jest możliwość definiowania ogłoszenia o pracę. Jak korzystać z tego rozwiązania i gdzie zostanie opublikowana oferta? Przeczytaj artykuł i poznaj odpowiedzi!

więcej

Zakup wartości niematerialnych i prawnych

Klienci oprócz środków trwałych mogą zakupić do firmy wartości niematerialne i prawne. Związku z tym został utworzony rodzaj wydatku “Zakup wartości niematerialnych i prawnych” pozwalający na ujęcie wydatku z równoczesnym ujęciem go do kartoteki ŚT.

więcej

Koszty uboczne zakupu

Koszty uboczne zakupu zazwyczaj idą w parze z zakupem materiałów czy towarów. W związku z czym są jednym z najczęściej księgowanych wydatków. Dlatego wprowadziliśmy w systemie rodzaj wydatku "koszty uboczne zakupu". Dowiedz się, jak on działa!

więcej
Stale wspieramy naszych klientów poprzez indywidualne podejście do każdej sprawy. Do tej pory udzieliliśmy ponad 40 000 porad z zakresu księgowości, podatków, kadr i prawa gospodarczego. Dostarczamy niezbędną wiedzę, która bezpośrednio przekłada się na efektywne zarządzanie firmą.
Angelika Borowska Dyrektor Biura Obsługi Klienta Podpis eksperta wfirma
Ekspert wfirma Angelika Borowska