Zdarzają się sytuacje, kiedy deklaracja pierwotna przekazana do ZUS jest błędna lub wystąpiło zdarzenie (np. choroba przedsiębiorcy), które powoduje konieczność zmniejszenia składek ZUS. Należy wtedy wygenerować dokumenty korygujące. Korekta deklaracji DRA jest jedną z podstawowych funkcji oferowaną użytkownikom systemu wFirma dla biur rachunkowych.
W celu wygenerowania korekty deklaracji DRA w wFirma dla biur rachunkowych, w pierwszej kolejności należy wprowadzić zmiany w poszczególnych częściach systemu, w zależności od błędu, który musimy skorygować w deklaracji, np. wprowadzić zasiłek chorobowy przedsiębiorcy.
Korektę deklaracji można wygenerować w zakładce START » ZUS » ROZLICZENIOWE » DODAJ DEKLARACJĘ. Pojawi się okno, w którym należy wybrać miesiąc, w którym nastąpiły zmiany.
W systemie pojawi się deklaracja z identyfikatorem 02, która będzie oznaczała korektę deklaracji pierwotnej.
Na złożenie korekty deklaracji DRA, płatnik składek ma 7 dni od daty zaistnienia okoliczności wpływających na konieczność utworzenia korekty.
Korektę deklaracji, podobnie jak deklaracje pierwotne, można wysłać bezpośrednio z wFirma dla biur rachunkowych
W sytuacji kiedy korekta deklaracji DRA spowodowana jest wysokością składek, w systemie powstanie nadpłata lub niedopłata, którą należy rozliczyć. Postępowanie dotyczące rozliczenia nadpłaty składek w systemie wFirma dla biur rachunkowych znaleźć można w artykule: Rozliczenie nadpłaty składek ZUS.