Spółki prowadzące księgowość w oparciu o księgi rachunkowe zachowują zasadę współmierności przychodów i kosztów. Polega ona na ujmowaniu przychodów i kosztów w okresach, których faktycznie dotyczą. Poznaj jak stosować rozliczenia międzyokresowe kosztów!
więcejKsięgowanie na kontach pozabilansowych może polegać na jednostronnym zapisie na koncie pozabilansowym jak i na dwustronnej dekretacji. wFirma dla biur rachunkowych pozwoli obsłużyć oba przypadki!
więcejJuż prawie każdy przedsiębiorca korzysta z firmowych rachunków bankowych. Tym bardziej w pełnej księgowości. Dlatego tak ważne jest zautomatyzowanie rozliczeń z bankiem. Zobacz jak łatwo zaksięgować wyciąg bankowy w systemie wFirma!
więcejCzy wiesz jak oznaczać w JPK sprzedaż do UE dla osób prywatnych? Dowiedz się, kiedy stosować kod SW, EE oraz WSTO_EE i jak masowo nadawać oznaczenia w JPK_V7 do faktur klienta bez konieczności edycji pojedynczej faktury!
więcejPrzedsiębiorco, w ramach działalności świadczysz usługi na rzecz kontrahenta? W systemie wFirma masz możliwość wystawiania kontrahentowi dokumentu specyfikacji. Czym jest specyfikacja i w jaki sposób wystawić dokument w systemie? Dowiedz się!
więcejOd 2020 roku przedsiębiorcy mają prawo wystawić fakturę do paragonu dla innej firmy tylko w tedy gdy wcześniej na paragonie znajdował się NIP nabywcy. Jak dodać NIP na paragonie w systemie MojeBiuro24 oraz jak wystawić do niego fakturę? Sprawdź!
więcejPrzedsiębiorcy wystawiający faktury poza systemem mojebiuro24.pl mają obowiązek ujęcia sprzedaży w odpowiednich ewidencjach w celu obliczenia zobowiązań podatkowych. Dowiedz się, jak powinno wyglądać księgowanie przychodów z zewnętrznych ewidencji!
więcejNiektóre przychody w działalności mogą być dokumentowane przy pomocy dowodów wewnętrznych na podstawie wyciągu bankowego. Czy wiesz, jak wystawić i wydrukować w systemie dowody wewnętrzne? Sprawdź, odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
więcejW przypadku sprzedaży towarów i usług, do których należy zastosować obowiązkowy split payment na wystawionej fakturze powinna pojawić się odpowiednia adnotacja w tym temacie. Sprawdź, jak wystawić fakturę z adnotacją "mechanizm podzielonej płatności"!
więcejW przypadku gdy klient biura rachunkowego wystawia faktury poza systemem MojeBiuro24 to takie faktury należy wystawić w sposób szczególny. Jak zatem powinna zostać zaksięgowana faktura z mechanizmem podzielonej płatności wystawiona poza systemem? Sprawdź!
więcejAby usprawnić pracę w biurze rachunkowym warto skorzystać z integracji systemów księgowych które umożliwiają automatyczne zaczytywanie faktur sprzedaży. Sprawdź, czym jest elektroniczna faktura ustrukturyzowana i jakie korzyści wiążą się z jej stosowaniem
więcejKsięgowanie wydatków w systemie mojebiuro24.pl jest w pełni zautomatyzowane, szybkie i intuicyjne. System oferuje specjalnie zaprogramowane schematy wydatków, które sprawiają, że księgowanie faktury to zaledwie kilka kliknięć. Poznaj szczegóły
więcejDowody wewnętrzne umożliwiają zaliczenie niektórych wydatków do kosztów firmowych na podstawie potwierdzenia zapłaty. Sprawdź, jak wystawić i wydrukować dowód wewnętrzny w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych. Odpowiedź znajdziesz w naszym artykule!
więcejFaktury bądź rachunki obejmujące zakup towarów handlowych oraz materiałów podstawowych wraz z kosztami wysyłki należy zaksięgować odpowiednimi schematami księgowymi. Sprawdź, jaki schemat należy zastosować dla tych wydatków!
więcejKoszty uboczne zakupu zazwyczaj idą w parze z zakupem materiałów czy towarów. W związku z czym są jednym z najczęściej księgowanych wydatków. Dlatego wprowadziliśmy w systemie rodzaj wydatku "koszty uboczne zakupu". Dowiedz się, jak on działa!
więcejWprowadzenie schematów księgowych ma ułatwić użytkownikom poprawne ujęcie wydatku w Podatkowej Księdze Przychodów i Rozchodów. Jednym z dostępnych schematów są inne wydatki związane z działalnością gospodarczą. Dowiedz się, jak należy go zastosować!
więcejPrzedsiębiorcy wykorzystujący samochód w firmie ponoszą związku z tym wydatki związane z eksploatacją pojazdu. Najczęstszymi z nich są koszty paliwa, myjnia, opłata za autostradę czy serwis. Sprawdź, jak należy zaksięgować wydatki związane z pojazdem!
więcejDzierżawa lub leasing samochodu osobowego jest coraz częściej stosowana wśród podatników, a co za tym idzie coraz częściej księgowane są faktury dotyczące leasingu czy dzierżawy. Związku z tym, został wprowadzony schemat księgowy dla tego rodzaju wydatku.
więcejWydatki na leasing i dzierżawę można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Takie dokumenty nie zawsze muszą dotyczyć samochodów osobowych. Dowiedz się, w jaki sposób zaksięgować wydatki na leasing lub dzierżawę innych urządzeń w systemie!
więcej