Księga Przychodów i Rozchodów w wFirma dla Biur Rachunkowych posiada wiele funkcji, z którymi użytkownik powinien się zapoznać. Księgując transakcje w systemie z wykorzystaniem schematów księgowych, zostają one automatycznie ujęte w odpowiedniej kolumnie KPiR. Dodatkowo istnieje możliwość m.in. powielania dodanych wpisów, drukowanie bilansu, podsumowania KPiR oraz pobrania JPK_PKPiR.
Aby przejść do Księgi Przychodów i Rozchodów należy kliknąć w zakładkę EWIDENCJE » KPIR. Znajdują się tutaj wpisy dodane automatycznie do odpowiedniej kolumny po zaksięgowaniu poszczególnych operacji w systemie.
W systemie istnieje również możliwość wprowadzania do KPiR pozycji ręcznie poprzez zakładkę EWIDENCJE » KPIR » DODAJ WPIS. Dodany wpis zostanie ujęty w wybranej przez użytkownika kolumnie KPiR.
Dzięki tej funkcji można również dodać np. wartość, która powinna znaleźć się w kol. 17 KPiR - Uwagi. W celu dodania takiego wpisu, należy w oknie Dodawania wpisu do KPiR, w polu KONTRAHENT zaznaczyć opcję Brak kontrahenta. W polu NUMER DOWODU należy wprowadzić spację, a w polu UWAGI należy wpisać wartość lub tekst, który ma znaleźć się w kolumnie 17 KPiR.
Do każdego dokumentu z listy wpisów w KPiR można załączyć dokument. W tym celu, należy najechać kursorem na wybrany wiersz a następnie kliknąć ikonkę sprzączki, która znajduje się w ostatniej kolumnie KPiR RAZEM WYDATKI.
Dodane wpisy w KPiR użytkownik może powielić bezpośrednio z poziomu KPiR. W tym celu po wybraniu z listy dokumentu należy z górnego paska menu wybrać opcję POWIEL. Dzięki temu pojawi się okno dodawania wpisu z uzupełnionymi danymi z poprzedniego dokumentu.
W KPiR można modyfikować i usuwać tylko te wpisy, które zostały dodane ręcznie, bezpośrednio do ewidencji. Po kliknięciu w opcję PRZEŁĄCZ ZADANIA, która znajduje się w lewym górnym rogu tabeli jako ikona strzałek, można w szybki sposób odszukać z listy dodane wpisy. Zostaną one automatycznie zaznaczone, a po naciśnięciu opcji POKAŻ utworzy się lista wpisów ręcznych.
Istnieje także możliwość wyświetlania KPiR w trybie pełnoekranowym. Wystarczy kliknąć w ikonkę śrubek znajdującą się w prawym górnym rogu tabeli a następnie wybrać z listy opcję Tryb pełnoekranowy.
System umożliwia wydrukowanie bezpośrednio z poziomu KPiR dokumentów takich jak:
Aby wydrukować Księgę Przychodów i Rozchodów za dany miesiąc należy wejść w zakładkę EWIDENCJE » KPIR a następnie z górnego paska menu wybrać opcję DRUKUJ » DRUKUJ KPiR.
W celu wydrukowania podsumowania Księgi Przychodów i Rozchodów. Na początku należy wejść w zakładkę EWIDENCJE » KPIR, ustawić filtr na odpowiedni miesiąc i wybrać opcję DRUKUJ » DRUKUJ PODSUMOWANIE.
Po wydrukowaniu dokument ten przedstawiony jest w formie dwóch tabel. W pierwszej znajduje się podsumowanie z danego miesiąca, natomiast w drugiej przedstawione są wartości narastająco od początku roku obrotowego.
W celu wydrukowania bilansu należy wejść w zakładkę EWIDENCJE » KPIR, ustawić filtry na odpowiedni okres, a następnie kliknąć w opcję DRUKUJ » DRUKUJ BILANS.
Aby wydrukować zestawienie miesięcznej amortyzacji środków trwałych w danym okresie bezpośrednio z KPiR należy kliknąć w wiersz dotyczący amortyzacji. Dzięki temu pojawi się okno szczegółowego widoku wpisu w którym należy z górnego paska menu wybrać opcję DRUKUJ MIESIĘCZNĄ AMORTYZACJĘ.
W systemie można także wygenerować dokument JPK PKPiR w formacie XML. W tym celu należy przejść do zakładki EWIDENCJE » KPIR i z górnego paska menu wybrać opcję POBIERZ JPK KPiR.