Sporządzone przez klienta remanenty w systemie wFirma dla Biur Rachunkowych może wprowadzić szef biura, księgowa lub sam opiekun, natomiast klient na swoim koncie nie ma dostępu do zakładki REMANENTY.
Wartość remanentu początkowego wprowadza się w zakładce EWIDENCJE » REMANENTY » DODAJ REMANENT, wybierając w polu RODZAJ - REMANENT POCZĄTKOWY. Uzupełniamy jego wartość i datę sporządzenia zgodnie ze sporządzonym poza systemem remanentem.
Tak, wprowadzony remanent zostanie ujęty w KPIR w kolumnie 15 (w miesiącu jego sporządzenia).
Remanent końcowy wprowadza się do systemu w zakładce EWIDENCJE » REMANENTY » DODAJ REMANENT, wybierając w polu RODZAJ - REMANENT KOŃCOWY. Uzupełniamy jego wartość i datę sporządzenia zgodnie ze sporządzonym poza systemem remanentem.
Tak, wprowadzony remanent zostanie ujęty w KPIR w kolumnie 15 (w miesiącu jego sporządzenia) oraz po jego zapisaniu system automatycznie wygeneruje remanent początkowy, na tę samą wartość i z datą następnego dnia.
Różnica pomiędzy remanentem początkowym i końcowym będzie brana pod uwagę przy rozliczeniu rocznym:
Remanent likwidacyjny, należy sporządzić w przypadku zakończenia działalności. W celu wprowadzenia remanentu likwidacyjnego należy przejść do zakładki EWIDENCJE » REMANENTY » DODAJ REMANENT , gdzie należy w pozycji RODZAJ wybrać REMANENT LIKWIDACYJNY. W oknie należy uzupełnić jego wartość i datę sporządzenia. Po zapisaniu danego remanentu nie zostanie już sporządzony dodatkowo remanent początkowy.