W systemie wFirma dla Biur rachunkowych dostępny jest system uprawnień użytkowników, który jest określany w ramach roli pełnionej przez daną osobę pracującą w biurze. Jego zadaniem jest zdefiniowanie dostępu do poszczególnych zakładek programu oraz określenia możliwości dokonywanych w programie dla każdego oznaczonego użytkownika.
Szef biura rachunkowego posiada możliwość dowolnego nadawania oraz zmieniania uprawnień użytkownikom (pracownikom) biura.
Pracownicy biura mogą mieć nadane uprawnienia użytkownika określonego jako:
System umożliwia oznaczenie opiekuna głównego, który jest widoczny na koncie klienta w zakładce START » STRONA GŁÓWNA w module BIURO RACHUNKOWE.
Aby ograniczyć dostęp dla danego użytkownika, należy przejść do zakładki USTAWIENIA » INNE » UŻYTKOWNICY, zaznaczyć go na liście oraz wybrać z górnego menu opcję UPRAWNIENIA.
Z listy uprawnień szef biura rachunkowego lub przedsiębiorca może wybrać te moduły i czynności, do których chce, aby dany pracownik miał dostęp.
Po kliknięciu w dany MODUŁ widoczne są szczegółowe uprawnienia dotyczące wybranego modułu.
Uprawnienia użytkowników są również ograniczone ze względu na oznaczone w danym momencie statusy księgowe miesięcy. Pracownicy biura (opiekun, księgowa, kadrowa) w okresie oznaczonym jako ZAMKNIĘTY nie mają możliwości modyfikacji dokumentów. Natomiast status oznaczony jako OTWARTY oraz W TRAKCIE nie ogranicza możliwości pracowników biura.
Szczegółowe informacje na temat statusów księgowych miesięcy przedstawia artykuł: Otwieranie i zamykanie okresów księgowych.